10. Jak číst knihu

27 8 0
                                    

A máme zde poslední příběh!


Ahoj, jmenuji se Anna a je mi čtrnáct let. Mou zálibou je psaní knih. To však neznamená, že nerada čtu. Ročně dokáži přečíst plno knih, většinou romantiku nebo fantasy, mytologicky založené.

Úplně poslední kniha, kterou jsem přečetla, se jmenuje Antigona. Jestli ji někdo z vás nezná, ráda povyprávím, o čem je.

Jedná se o antickou literaturu, napsanou Sofoklém.

Dva bratři bojovali meč proti meči. Ale ani jeden nevyhrál. Prohráli. Oba dva. Navzájem se probodli. Antigona lituje svého zlého bratra a i přes zákaz svého strýčka jej chce pohřbít.

Co se stane, když někdo udělá to, co bylo zakázáno? Trest smrti! Ano, je to tak. Zrádce bude zazděn, nebo hůř. Ukamenován. Ostrými, malými kameny. Oběť při tom musí trpět. A tohle přesně zažila Antigona. Nebála se.

Snoubenec její nad tělem truhlík. S tím, že už ji nikdy neuvidí se smát. A konec? Zdrcující. Smutný. Sebevražedný. Plný beznaděje.

Takový typ knížek mně baví. Sice je tragický, ale krásně se mi čte. Nejlepší jsou na nich však zmínky o řeckých bozích. Třeba v Antigoně mluvili o Diovi (1. pád Zeus). Škoda, že tam nevystupoval.

Jsem si ale jistá, že Antigona je jednou z mých oblíbených knížek. Stejně jako Oidipus (tento muž je také otcem Antigony).

Přála bych si být v těle Antigony. Jen díky tomu, jak je ona odvážná. Má ráda svého bratra, i když byl zlým člověkem. Nedokázala lhát, přestože mohla.

Taky rádi čtete? Jestli ano, můžeme být kamarády. A číst spolu v městské knihovně. Co vy na to?

Soutěž trochu jinakKde žijí příběhy. Začni objevovat