Sumin berdiri di depan pintu bilik stor tu diam-diam. Apa yang perempuan tu nak sebenarnya? Kemudian tiba-tiba, perempuan tu muncul di sebelah Sumin.
"Awak kena tolong saya, Sumin.." Perempuan tu berbisik. Seakan-akan hendak menangis.
"Awak nak saya buat apa?"
"Saya nak..." Muka dia yang suci tu terus berubah jahat. Mata dia semakin merah. Kuku dia makin panjang and rambut dia pun makin serabai.
"Saya nak awak balas dendam." Dia memegang tangan Sumin dan pandang Sumin dengan mata yang merah.
Tapi pada Sumin, benda tu seolah-olah takde apa. Langsung tidak memberi kesan kepada Sumin. Sumin diam dan tengok dia.
"Awak nak saya balas dendam macam mana?"
Sajah perempuan tu berubah kepada asal. Dia mula jadi tenang dan kembali kepada bentuk manusia semula. Selepas itu dia menangis.
"Diorang dah aniaya saya.. diorang dah buat something yang tidak boleh dimaafkan. Diorang dah... ambil virginity saya. My dignity." Hantu tu menangis depan Sumin.
Sumin membiarkan sahaja dia menangis sambil tengok dia dengan tiada perasaan. Muka Sumin masih blank.
"Tolong... tolong saya..."
Sementara itu...
"Weyh kau dengar tak suara tu?" Geng EXO terdiam apabila terdengar suara perempuan menangis.
"Tolong... tolong saya..." Esakan perempuan tu memang boleh didengari dengan jelas.
"Weyh, ni suara.." Diorang semua pandang sesama sendiri dengan mata terbeliak besar.
"Dasom." Selamba je Chanyeol menjawab.
EXO pun semua sudah terketar-ketar kaki. Kemudian Tao ternampak Sumin seorang diri dekat depan bilik stor.
"W- weyh.. t- tu Sumin kan? Apa dia buat dekat situ?" Sekarang semua attention beralih ke arah Sumin.
"Dia ni gila ke apa? Apa dia buat kat situ sorang-sorang? Dah lah dah gelap." Xiumin pun pelik.
Tak lama selepas tu, Sumin pusing dan jeling diorang. Mata Sumin nampak penuh dengan.. kejahatan.
"Ma- macam mana dia tahu kita ada dekat sini? Sedangkan kita jauh kot." Baekhyun dah keluar peluh dingin.
"Duh.. jom ah balik. Nanti karang tak pasal-pasal benda lain pulak jadi." Chanyeol pun mula beredar dari situ.
Diorang semua macam anak ayam, ikut je Chanyeol.
-------------------------
"Tolong Sumin.." Perempuan tu tak habis-habis merayu.
"Kenapa awak tak balas dendam sendiri je?"
"Saya tak boleh..."
"Kenapa?"
"Badan saya.. belum dijumpai."
"Oh jadi awak tak boleh nak balas dendam dekat diorang sebab badan awak belum dijumpai? Then be a soul and haunt them secretly lah."
"Tak boleh.. saya kena possesed diri saya sendiri dulu. Tolonglah Sumin.. awak je harapan saya."
Sumin terdiam dan menunduk sekejap. Kemudian, Sumin memandang muka dia semula.
"Bagi saya masa untuk berfikir."
Sumin pun pergi dan meninggalkan dia. Dalam perjalanan balik ke rumah, Sumin asyik terfikir je pasal perempuan tu.
'Balas dendam.' Sumin tiba-tiba suka dengan perkataan tu.
-------------------------
Apabila sudah sampai ke rumah, Sumin menutup pintu dan mencampak beg ke atas kerusi. Sumin tinggal seorang je.
Kemudian, Sumin pun duduk di atas sofa dan mengeluh. It's a tiring day after all. Sumin toleh ke tepi dan tengok frame gambar yang terletak elok kat meja sebelah sofa tu.
Slowly, tangan Sumin mencapai frame itu dan dia menatap gambar tersebut.
Gambar family dia. Parents Sumin berada di belakang. Diorang tersenyum dengan lebar. Sumin pulak buat peace sign dengan gambar abangnya kat depan. Yup, Sumin ada abang.
Jari Sumin traced gambar mereka seorang demi seorang. Firstly appa Sumin. Then, omma dia. Then bila sampai dekat abang dia, tangan dia berhenti.
'Oppa dekat mana? Sumin rindu oppa...' Air mata Sumin pun menitis. Tangan dia memegang lengan sebelah kirinya.
-------------------------
Sementara itu, Chanyeol sedang berbaring di atas katilnya sambil fikirkan tentang Sumin. Dia tidak tahu mengapa tapi dia berasa Sumin mengingatkan dia kepada seseorang.
"Argghh!" Chanyeol memegang kepala dia yang tiba-tiba rasa pening yang teramat sangat.
Dalam kepala dia, dia terbayang wajah dia masa kecil. Then ada sepasang married couple tengah duduk di bawah sebatang pokok yang besar dan rendang. And ada seorang budak perempuan.
"Mmh!" Chanyeol menarik rambut dia sekuat hati untuk hilangkan rasa sakit itu.
Chanyeol berguling-guling di atas katil sampai jatuh ke lantai. Tapi dia tidak berhenti menjerit disebabkan pening yang teramat.
Lepas tu pintu bilik Chanyeol terbuka luas. Ada seorang wanita middle age masuk dalam keadaan panik.
"Yeol!" Wanita itu datang pada Chanyeol.
Dia pegang tangan Chanyeol supaya Chanyeol berhenti menarik rambut. Then perempuan tu bagi satu pil pada Chanyeol. Chanyeol makan ubat itu dan mengeluh kepenatan.
"Yeol.. kenapa ni?" Perempuan tu mengusap muka Chanyeol.
"Omma.. siapa.. diorang.." Chanyeol cakap dengan tidak jelas.
Ommanya mengeluh dan menolong Chanyeol baring ke atas katil. Kemudian dia selimutkan Chanyeol.
"Kamu kena berhenti fikir mengenai mereka, sayang." Perempuan tu mencium dahi Chanyeol dan membiarkan Chanyeol tidur.
'*sighed* bila lah Chanyeol dapat lupakan masa silam dia?'
====BERSAMBUNG====
The truth- almost revealed (?) Or should I say- already revealed? Heh, please vote and leave your comments!
YOU ARE READING
Corpse Party (EXO Park Chanyeol) [COMPLETED]
HorrorBaek Sumin, gadis dingin yang mempunyai rahsia sendiri. Kehadirannya tidak disenangi oleh kumpulan EXO. Park Chanyeol, salah seorang ahli EXO. Dia agak jahat tanpa sedikit rasa simpati. Apabila kedua-duanya bertemu, apakah yang akan terjadi? ...