Čakal, že ho preruší.
Phoenix to vedela a v duchu sa na tom smiala.
Neal mal vystretý chrbát, keď rozdával rozkazy a na svoj pomer bol neskutočne napätý. Očakával, že Phoenix mu každú chvíľu skočí do reči a prevezme velenie.
Bola pravda, že Phoenix naozaj striehla na každé jeho slovo a čakala na možnosť, aby ho mohla opraviť, alebo navrhnúť alternatívne riešenie. Pravdou však bolo, že Neal Wallace vedel, čo robí. Vždy to vedel. Preto sa kedysi dávno zoznámili – obaja boli veľmi dobrí vo svojej práci. Často počula šepot kolegov, ktorí sa dohadovali, že ktorý z nich dvoch je najlepším detektívom v krajine. Väčšinou to bola remíza, alebo bol výsledok silne ovplyvnený tým, ktorý z nich naposledy vyriešil nejaký zložitý prípad.
Takže Phoenix striehla na nejakú chybu, ale nedočkala sa jej.
Neal sa riadil odporúčaním kolegov z oddelenia nezvestných a sady rozdelil na niekoľko segmentov. Do každého segmentu vložil dvoch kolegov, ktorí mali na seba dohliadať a uistiť sa, že nič neprehliadnu. Najskôr rozdelil len najbližšie okolie domu Agathy Mennoir – približne päťkilometrový polkruh okolo jej domu, ktorý sa skladal z rozširujúcich sa lúčov.
Neal práve vymenovával dvojice. Snažil sa držať logiky – v žiadnej skupine neboli dvaja slabí členovia a Amy a Jacka – kolegov od nezvestných – tiež rozdelil medzi ostatných. Oni dostali za úlohu preskúmať dva segmenty, ktoré viedli od zadnej bránky. Tam sa pravdepodobne nájdu kľúčové stopy, ktoré môžu udať tempo ďalšieho vyšetrovania.
Neal sám ostal vo dvojici s nejakou mladšou kolegyňou a Phoenix a Steeve ostali v jednej dvojke. Phoenix si to nechcela priznať, ale nenápadne zazerala po mladej, peknej kolegyni Neala. Žiarlivosť mala byť v tomto bode totálne pod jej úroveň, ale akosi si nemohla pomôcť.
Povzdychla si a otočila sa na Steeva, ktorý sa na nej uškŕňal. Prekliati chlapi.
„Poď."
Podišli k Nealovi, ktorí vložil Phoenix do rúk rukavice, sáčky a tenkú zložku, v ktorej bol len opis pani Mennoirovej o jej vnúčatách. Phoenix vedela, že na stanici teraz hľadajú fotky o dvoch deťoch a akonáhle ich nájdu, každému z nich cinkne mobil, aby vedeli koho presne hľadajú. Niežeby sa v sadoch túlalo toľko detí, ale vždy bolo lepšie ak človek vedel, čo hľadá.
*****
Sad nevyzeral vôbec vábne. A prinášal kopu zlých spomienok, na ktoré nikto z nich nechcel myslieť. Phoenix však bola rada, že sa nachádzali v úplne inej časti, než v ktorej stáli ruiny starého domu a kde zabila vraha známeho pod menom Snehulienka.
So Steevom mali na starosti segment päť a na svojich hraniciach sa raz stretli s Nealom a Abby (tou prekliato peknou kolegyňou) a na druhej strane zase zazreli tím Jacka. Teraz však boli uprostred vlastného areálu a na striedačku kričali mená Hanka a Grace.
Pozornosť Phoenix zrazu upútalo čosi červené.
„Čo to hovoria Mennoirová? Že Grace bola v červených šatách?" spýtala sa Steeva.
„Presne." Steeve sa pozrel na rovnaké miesto ako ona a potichu zanadával. Na nízkom konáriku stromu povieval kúsok červenej látky.
Phoenix dávala pozor a prešla ku konáru. Nechcela zničiť prípadné stopy, ale v mäkkej tráve pod ich nohami beztak veľmi nič nebolo vidieť. Prehla sa v páse, aby mala oči na úrovni konára. Jeho koniec bol tmavý od zaschnutej krvi.
„Zranila sa," podotkla Phoenix. „Zavolaj ostatným. Nech privedú stopovacích psov."
No Steeve už kohosi vytáčal.
YOU ARE READING
HANSEL AND GRETEL
Mystery / ThrillerMesto Phoenix zužujú letné horúčavy. Teploty sa vyšplhali do takých výšok, až v meste takmer úplne ustala násilná trestná činnosť. Na policajnej stanici vládne dusno a teplo. Nenapomáha tomu ani vzťah Phoenix Monroeovej a Neala Wallaceho, ktorý je d...