21.│Nesprávne informácie

218 18 2
                                    

„Dnešným dňom začneme so systematickým vypočúvaním každého rodinného príslušníka a blízkeho, ktorých máme evidovaných v súvislosti so zmiznutím detí v meste. Bude to náročný a zdĺhavý proces, no ak sa doň všetci oprieme, tak budeme mať všetko za sebou raz-dva. Pôvodne sme sa tomuto širokému záberu chceli vyhnúť a viac sa sústrediť na nájdenie Grace, avšak naše pátranie nepadlo na úrodnú pôdu. Preto bude teraz našou prioritou identifikácia vinníka, kým menšia skupina na čele s Nealom Wallaceom sa bude stále sústreďovať na rodinu Mennoirovcov.

Našou dočasnou hypotézou je, že kanibal sa nezrodí zo dňa na deň a pravdepodobne by sme naňho mohli aplikovať niektoré psychologické črty sériových vrahov. Sériový vrah je sám o sebe extrémny fenomén, avšak vo väčšine prípadov platí, že vraždiť začína vo svojom okolí; to jest začne s rodinným príslušníkom, susedom, učiteľom, predavačom... s niekým, koho stretáva pomerne často. Nie je to, samozrejme, výlučne takto, avšak naše šance na jeho dolapenie sa zvyšujú ak preskúmame životy mŕtvych. Problémom v našom prípade je, že nemáme žiadnu prvú obeť a dokonca ani netušíme, ktoré deti sú skutočne obeťou nášho kanibala. Preto musíme rátať s tým, že každá obeť môže byť prvá a kľúčová k jeho dolapeniu. Chápeme sa?"

V zasadacej miestnosti bolo na chvíľu ticho, následne sa zdvihla jedna váhavá ruka. „Nie je možné, že práve kvôli tomu širokému záberu nám ujdú dôležité detaily?"

„Všetci sme vyšetrovatelia," odvetila Phoenix. „Mali by sme vedieť, čo je a čo nie je dôležité, filtrovať tieto informácie a na základe toho sa rozhodovať ako budeme postupovať. V každom prípade práve kvôli tomu padlo rozhodnutie, že na každé zmiznuté dieťa bude určená skupinka vyšetrovateľov, ktorí budú prípad riešiť. Nie len zbierať informácie, nebudete len bodkami v systéme. Budem očakávať výsledky. Na konci zasadnutia vám všetkým odovzdám prípad, na ktorý sa sústredíte. Okej?"

Ďalšia ruka vo vzduchu. „Pokiaľ správne chápem, verejnosť ešte nevie o tom, že Hanka zabil kanibal."

„Pravda. Medzi ľudí sa dostala informácia len o tom, že bol zabitý a nešlo o náhodu. Jedine polícia a rodina Mennoirovcov pozná všetky detaily. Na naše šťastie, Mennoirovci sa odmietajú vyjadrovať k prípadu pre noviny."

„Mennoirovci sú zničení," nadviazal Neal. „Matka sa zrútila, ledva existuje. Otec je posadnutý nájdením svojej dcéry. Celé dni trávi v sadoch a volá jej meno. Bezvýsledne. Najlepšie to berie ich stará matka Agatha, to však zrejme bude spôsobené tým, že do hodiny zabudne na všetky detaily, ktoré jej povieme. Čiže kým polícia neposkytne informácie verejnosti – alebo nepraskne jeden z Mennoirovcov – dovtedy bude záležitosť kanibala internou informáciou."

„Áno, ďakujem, Neal," Phoenix mu kývla na znak vďaky. „Pre nás je dôležité, aby sme túto informáciu ani náhodou neposunuli pozostalým. Všetci vidíte, že ľudia sa aj tak boja. Tento stres do pár dní opadne, ale ak by sa ľudia dozvedeli o skutočných okolnostiach vraždy Hanka Mennoira, iba by sme priliali olej do pahreby."

S niekoľkými dodatočnými informáciami Phoenix ukončila stretnutie a vyšetrovateľom poskytla prípady, na ktorých budú pracovať.

Sama si uvedomovala, že tieto informácie ich možno nikam neposunú, ale väčšina vyšetrovania vždy stála na náhodných informáciách, z ktorých boli relevantné možno dve percentá informácií. Možno sa im medzi niektorými zmiznutiami podarí odhaliť vzorec. Alebo ich to aspoň navedie správnym smerom.

*****

Siri a Steeve spolupracovali na prípade zmiznutého Jacoba Sandersa. Osemročný chlapec sa podľa výpovede otca stratil zo záhrady len pred troma týždňami. Pôvodne predpokladali, že Hankovo telo by mohlo patriť jemu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 19, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HANSEL AND GRETELWhere stories live. Discover now