Vandaag hebben we vrij gekregen van school. Eigenlijk is het om aan dat frans project te werken, maar ik en Imrane hebben niks afgesproken dus ik denk dat ik gewoon lekker thuis ga blijven. Ik ga me nogsteeds wel even klaarmaken want dan voel ik me gelijk opgewekt.
Als ik mijn hele ochtend routine heb gehad. Ga ik op mijn telefoon. Ik zie dat ik een snap van Imrane heb gekregen. Bijzonder dit weer. Ik open de snap en krijg gelijk een glimlach. Het is een snap van zijn zusje. "Hoi Zaynahhhhh, sshhttt ik heb stiekem Imrane zijn telefoon gepakt. Gisteren was het zo leuk met jouuuu. Wanneer kom je weer??? Chips Imrane komt ik moet snel gaan doeiiii" zegt ze fluisterend maar nogsteeds super enthousiast. Awh dit is kapot schattiggg. Moet ik nu reageren, want ze zei wel dat ze stiekem op zijn telefoon ging. Ik reageer gewoon niet en als ik haar zie dan bedank ik haar wel ofzo.
Niet veel later krijg ik een bericht van Imrane.
Imrane: ewa gaan we vandaag weer verder werken aan die opdracht
Ik: ja isg
Imrane: hoelaat en waar spreken we af?
Ik: euhm over een uurtje in dat café bij de stad.
Imrane: isg zie je daarIk moet dus toch aan die opdracht werken. Heel erg vind ik het niet meer. Het is wel een beetje akward maar ja dat hoort erbij. Allemaal door die Frans docent. Gelukkig heb ik me wel al klaargemaakt dus hoef ik nu lekker niet te stressen.
Als ik het café binnenloop zie ik Imrane daar al zitten. Naast hem zit een klein meisje. Ik gok souheila. Waarschijnlijk heeft ze gevraagd of ze mee kon. Mij hoor je niet klagen ik vind het alleen maar gezellig. Ik loop naar de tafel en ga naast souheila zitten. Souheila kruipt op mijn schoot en geeft me een knuffel. "Ewa, waar gaan we aan beginnen" vraag ik aan Imrane. "Ik heb net even al ons werk erbij gepakt dus we kunnen gelijk verder bij waar we gebleven waren". "Toppp, en wat ga jij in de tussentijd doen souheila??" Vraag ik aan haar. "Euhmmm ik ga gewoon op mijn ipad een spelletje spellen" zegt ze bedenkelijk. "Is goed als je je goed gedraagt dan gaan we straks wat leuks doen". "JEEJJJ iets leuks doennnnnn!! wat gaan we doen dan???" Vraagt ze nieuwgierig en helemaal enthousiast. "Dat is een verassing..." antwoord ik geheimzinnig. Ik kijk naar Imrane en zie hoe hij ons glimlachend aankijkt. "Aan de slag" zegt hij. En dan gaan we met zijn alle aan het werk.
Imrane en ik hebben weer een deel van ons project gedaan. In de tussentijd begint Souheila steeds onrustiger te worden. Dus besluiten ik en Imrane om een andere keer weer verder te gaan. We ruimen onze spulletjes op en lopen naar de auto's. "Souheila kom je bij mij in de auto" vraag ik souheila. "Huh maar ik ga toch met Imrane in de auto" zegt ze verward. "Ik had jou toch beloofd dat we wat leuks zouden doen als je je zou gedragen. En jij hebt dat gedaan dus nu gaan we wat leuks doen" leg ik haar uit. "Ooooh jaaaa, en Imrane dan" vraagt ze helemaal enthousiast. "Die rijd achter ons aan" antwoord ik. Ze kijkt naar Imrane voor bevestiging. "Ik rij vlak achter jullie prinses" zegt hij terwijl hij knikt.
Eenmaal in de auto zet ik gelijk muziek op. "Souheila welk liedje wil je" vraag ik haar. "Euhm doe maar iets van k3" zegt ze vrolijk. Ik zet de muziek op en niet veel kater zitten we mee te zingen op de muziek. Beter gezegd schreeuwen we mee op de muziek. Ik rij naar het speelparadijs. Ik heb vandaag toch niks te doen en dat zal Souheila vast helemaal geweldig vinden.
Als we zijn aangekomen springt Souheila gelijk uit de auto. Ik moet lachen en stap ook uit. Niet veel later stapt ook Imrane uit en lopen we met zijn alle naar binnen. "WOWWW GAAN WE HIER SPELEN" schreeuwt Souheila helemaal blij. Imrane en ik lachen beide.
Ik en Imrane lopen naar een tafeltje terwijl Souheila lekker is gaan spelen.
"Thanks dat je haar hier naar toe hebt meegenomen. Vandaag moet ik op haar passen en ik had eerlijk gezegd geen idee wat we zouden doen" zegt Imrane. "Haha geen probleem hoor, ze is echt een schatje". "Wat wil je eigenlijk doen nadat je je vwo diploma hebt gehaald?" Vraagt hij. "Ik wil heel graag kinderarts worden dus nadat ik mijn diploma heb gehaald ga ik geneeskunde studeren" vertel ik. "Zo zo je weet dus al precies wat je wilt doen. Ik denk dat je een hele goede kinderarts zou worden. Je bent super goed met kinderen en haalt super goeie cijfers op school" complimeteerd hij mij. "Thanks, en wat ga jij dan doen" vraag ik. "Ik denk dat ik nog wel bedrijfskunde wil gaan studeren maar eigenlijk is dat niet echt nodig aangezien ik het bedrijf van me oom heb overgenomen" antwoord hij. "Huh dus je hebt nu al je eigen bedrijf" zeg ik verbaast. "Ja, mijn oom heeft altijd al gezegt dat hij wou dat ik zijn bedrijf zou gaan overnemen. Ik wist alleen nooit dat hij serieus was en ik wist al helemaal niet dat hij zo vroeg zou komen te overlijden" legt hij uit. "Moge allah hem de hoogtste rang in het paradijs schenken" zeg ik. "Ameen". "Maar hoe is het eigelijk om je eigen bedrijf te hebben vooral op zo een jonge leeftijd" vraag ik. "Het is eigenlijk best wel makkelijk te combineren en aangezien mijn moeder alleenstaand is kunnen we het extra geld goed gebruiken." Gaat hij verder. Ik wil net antwoorden maar precies op dat moment word ik gebeld....
JE LEEST
The Way You Changed My Life
RomansaDit verhaal gaat over een jonge vrouw die haar hele leven uitgestippeld heeft. Alles gaat precies volgens planning totdat ze gevoelens ontwikkeld voor iemand. Iemand die ze al langer kent. Iemand waarvan ze nooit had gedacht dat ze van hem zou houde...