Persidangan makhmah antara Aizat dan Naufal sudah selesai. Tetapi ada yang belum selsesai. Naufal menfailkan kes rogol Aizat kepada Juahara disokong seluruh ahli keluarga dan rakan mereka.
Kes dalam sisatan dan tunggu pembicaraan kali terakhir nanti. Sementara itu Naufal dan Ara hari ini akan berkahwin diminta oleh kedua ahli keluarga dan Umar, Naufal juga merisik Ara.
Semua dalam dewan terseyum bahagia kerana kedua mempelai sudah sah menjadi pasangan suami isteri. Ara pula redha dengan perkahwinan ini, meski diri rasa tidak sempurna untuk Mihran Naufal.
Selesai saja semua majlis barulah kami bersanding. Jauhara Tsamina berdegup kencang berdiri sebelah Naufal. Dia hanya senyap dari tadi, perasaan ini sudah muncul sejak dari semalam. Rasa tam percaya kahwin dengan Naufal.
Ibuuu senyumlah! Umar menegur ibunya berdiri disebelah ayah.
Ara menarik senyuman. Sambil nak tarik senyum pun terketar-ketar. Aku dah kata tak nak bersanding, tapi Naufal degil nak. Dia kata bukan selalu kahwin.
Naufal melihat isterinya menahan malu. Lama tak tengok Ara, kali terakhir tengok waktu hari dia tumbuk Aizat. Kalau jumpa pun Ara macam chipsmore sekejap dah hilang tak sempat nak borak.
Pegang tangan hubby sayang. Naufal membisik ditelinga Ara.
Seluruh bulu roma menaik mencacak apabila bisikan kalbu Naufal menyapa Ara.
Mummy Ara nak pengsan!
Naufal merangkul sebelah tangan pinggang Ara. Janganlah pengsan lagi, kita baru nak sanding ni sayang.
Lemah iman aku macam ini. Ara sedaya upaya melawan diri untuk menjadi cool.
Umar menutup mulutnya. Hehehe boleh tidur dengan ibuuu ayah!
Umar berlari laju masuk kerumah baru mereka yang amat besar!Awak beli rumah arwah? Ara
Memandang Naufal kaki melamgkah masuk kerumah agam itu.Yaa sayang, tapi rumah ni banyak renovate dan tak sama macam dulu. Naufal melepaskan beg roda diruang tamu.
It's okay tapi kenapa beli....Ara mula rasa serba salah.
Dah dah, anggap jela...i love you Jauhara Tsamina. Naufal mendonggak dagu Ara.
Muka Ara mula merah.
Ibuuuuu! Tengok bilik Umar! Umar berlari ke arah Ara lalu menarik bawa ke bilik Umar.
Suka my boy? Senyum Ara melihat Umar ceria saja.
Sukaaa! Malam ni nak tidur sinilah! Umar melompat ke atas katil.
Mandi dulu baru tidur. Dah lewat malam ni. Beg roda Umar sudah dibawa oleh Naufal. Separuh barang sudah disini tinggal baju saja dalam beg roda.
YOU ARE READING
Undurkan Cinta Ini
Short Story7 📓 Jauhara Tsamina berkawan rapat dengan Mihran Naufal. Sejak Naufal berhubungan dengan Malika Sofea, hubungan mereka retak. Jauhara membawa diri makin lama makin jauh dari hidup Mihran Naufal kerana dia mencintai lelaki itu. Sayangnya Naufal tid...