4:lalat Muncul

1 0 0
                                    

Sudah seminggu di sekolah baru nya. Dia masih tidak biasa dengan pergaulan sekolah ini. Pergaulannya agak bebas antara lelaki dan perempuan.

Sungguh dia tidak suka akan hal itu. Tetapi hendak buat macam mana sekolah bandar. Macam biasa setiap hari dia and the geng akan sampai awal dekat sekolah. So bila dah awal diorang akan lepak dekat library.

Nak dijadikan cerita harini diorang datang lewat so diorang bagitahu aku yang diorang nak hantar beg dulu kat kelas. Aku pun angguk je kepala.

"korang pergi aa letak beg dulu. Aku nak baca buku jap. Lepasni aku balik kelas" balas Naira. Lepas sahaja diorang hilang dari pandangan mata aku. Aku teruskan jelah perjalanan aku ke library.

Library sekolah aku ni agak jauh dari kelas. So, terpaksa la aku jalan jauh and daki tangga sikit. Tapi tak penat pun dah biasa. Siapa je penat kalau dah minat. Laluan yang lalu ni jarang sikit orang lalu. Maksudnya ada orang lalu tapi kurang. Ape nak pelik orang bandar tak suka membaca so itu la sebab.

Angin harini pula sedap je. Lembut je. Mula aku rasa nak menyanyi biasalah kalau sorang ii boleh aa ni dalam kelas memang tak aa dengar suara pun tidak. Malu la oii.

Aku pun nyanyilah tapi takdelah kuat kalau kau duduk betul ii dekat dengan mulut aku baru dengar . "tiada yang mampu me...misaaaaa"kusyuk aku menyanyi tiba ii ada orang sambung" saaaahkan kita, tiada yang mampu melengkapkan perasaaan" aku terkaku bukan sebab aku cair tapi aku macam kenal dengan suara nih. Tapi macam mana suara nih boleh ada  dekat sini. Pelik ii.

Perlahan - lahan aku berpaling. Aku terkaku betul ii terkaku sebab orang di depan aku nih seorang yang sangat ii aku kenal tapi macam mana pula dia boleh ade dekat sini. Takkan la dia follow aku haish.

Aku berpaling semula  dan buat seperti tiada apa yang berlaku. Aku pun buat ii jalan ja. Abaikan dia yang menegur. Bukan apa aku ni takut dengan dia sebab masa dekat sekolah lama pun semua orang tahu dia suka aku. Bukan nak perasan okay. Korang jangan ngumpat aku lak. Tapi kenyataan.

"Naira.. ni aku nih. Kau buat ii tak kenal lak. Jangan nak sombong" bidas lelaki itu. Dengan takut ii aku berpaling semula. Aku takut. "eh, syaufiq. Mana ada saya tak perasan la awak. Saya minta maaf dan saya minta diri dulu" balas Naira. Aku bukan tak perasan tapi aku saje buat tal nampak. Dia ni psycho sikit.

Baru sahaja aku hendak melangkah. Tangan ku di rentap kasar. Aku mengaduh. "syaufiq, ape nih. Lepaslah tak elok orang nampak" bidas aku dengan nada terkejut. Walaupun tangan aku yang dia pegang masih berlapik handsock tapi serius aku rasa tak selesa. Dia tersenyum sinis. "biarlah. Biat semua orang nampak. Kau ni terlampau sombong dengan aku ni makan dia" balas syaufiq.

Melihat AMRIEL yang baru sahaja turun dari kereta membuat kan thenymk itu mengeluh. Mana taknya tunggu jantan nih macam tunggu bapak singa. Sudah lah dah lewat. Tapi bukannya kita orng masuk kelas pun melepak jugak kerjanya lepasni."Am kau pergi mana do. Dahla lambat astu senyum tak tiba ii hempuk kepala kita orng" tegur Amir. Mana taknya tunggu dekat sejam sampai je tiba ii mamat tu hempok kepala kita orang. Sakit tau hati nih.

"alah mir, takpayah nak terasa dengan si singa nih. Bukannya dia ada perasaan. Ikut hati dia je. Tak gitu izz" balas Khalish. Izz hanya angguk tanda mengiyakan kata si Khalish.

Tanpa sebab mereka berdua ketawa. Alah macam tak biasa mengumpat dalam hati la katakan. Puas Naira cuba melepaskan tangannya dari cengkaman Syaufiq. Macam korang tahulah kudrat lelaki lagi kuat dari perempuan.

"Syaufiq, tolong la lepaskan saya. Saya betul ii tak selesa. Nanti apa kata orang. Tolong" rayu Naira. Dia sudah betul ii takut. "sayang janganlah takut. Bukannya ada orang lalu kat sini pun. Sayang lupa ke jalan ni takde orang lalu" sinis betul lelaki itu berkata ii.  Dia tersenyum sinis lalu menarik Naira. Bukan menarik sebenarnya malah mengheret. Naira merengis kesakitan. Mana taknya kene heret kot. Puas dia melawan sehingga terpusing ii badannya. Sehingga la berhenti di tandas lama betul ii jauh dari kawasan orang ramai.

Amriel mengetuk kepala kedua orang kawanya. Biul tak tentu arah tapi masing ii still lagi  gelak tak ingat dunia. Bayangkanlah dari depan panggar sekolah ni dah sampai depan library. Apalah yang lawak sangat.

"Khal, izz. Sudahlah. Kau tengok muka bapak singa tuh. Lebih baik kau diam sebelum dia meletup" bidas khilash. Amir hanya mengiyakan sahaja. Bukan dia tak perasan dengan muka Amriel dari tadi lagi masam.

"DALAM KIRAAN 3, 2,1.DIAM GILA" tengking AMRIEL. Dari tadi taknak diam kan. Puas di tegur bukan apa si bapak singa ni tak suka bising ii nih.

Syaufiq menolak Naira ke tepi tandas lama. Dia senyum. Plan dia bakal jadi kalini. Mampus kau perempuan nak sombong sangatkan ni syaufiq la. Naira menangis tanpa henti.

Dia cuba untuk menjerit. "Tolong..." berkali kali. Semakin Naira menjerit semakin menjadi jadi si setan ni. Ops salah. Amriel mengerutkan kening. Setahu dirinya tak ada yang berani lepak dekat sini kecuali geng ii dia tapi kenapa ada suara perempuan menangis.

Syaufiq berasa geram lalu merentap purdah  yang dipakai Naira. Naira terus berpaling. Dia tidak mahu jantan puaka tu melihat wajahnya.

"Amir, kau pergi tengok jap belakang library nih" arah Amriel. Dia sudah pelik dengan bunyi yang di dengar. "aik, asal lak. Taknak aaa" balas Amir. Amriel mencerlungkan matanya. Amir membuat tanda okay yang bermakna akan pergi.

Dia berjalan perlahan ii dan terkejut. Ada jantan puaka nak buat bende tak elok. Sejahat ii dia pun tak pernah lagi buat bende terkutuk tuh. "woi, sial. Kau buat ape setan" jerkah  Amir. Syaufiq berpaling dan tersenyum. "takpayah nak halang aku. Kalau kau nak  jugak boleh tapi lepas aku eh. Ikut giliran"balas  syaufiq." sial punya jantan"jerkah Amir. Dia terus menendang belakang tubuh lelaki itu dan hanya satu kata "KAU LARI".

______________________________
VOTE & LIKE FOR A NEW CHAPTER. LOVE YOU GUYS 💗.
SONG:SUFIAN SUHAIMI



AMRIEL ZIAULHAQWhere stories live. Discover now