Tijdens de les voelde ik de ogen van Stacey en Bella in mijn rug prikken. Ik voelde mij totaal niet op mijn gemak. Ik stak mijn hand in de lucht. 'Mag ik even naar het toilet?' vroeg ik aan mevrouw de Jong. 'Tuurlijk, Bella' krijg ik als antwoord. Ik loop de klas uit. Ik hoor wat gegiechel en geroddel achter me, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Als ik op de wc kom, snap ik waar het dit keer vandaan kwam. Ik ben doorgelekt. 'Kut, kut, kut' mompel ik. Ik heb een licht blauwe broek aan, waar nu een rode vlek in zit. Ik loop naar de wastafel en kijk mezelf aan. Ik zie er niet uit, dit kan er ook nog wel bij. Dan hoor ik iemand binnen komen. 'Hey...' zegt een bekende stem. Ik kijk om. 'Bella?' ik ben verbaasd 'Wat moet je van me? Wil je me nog minder laten voelen dat dat ik me al voel?'
'Nou... nee' zegt ze rustig 'Ik wil je helpen'
Ze geeft me een broek aan. Ik sta stomverbaasd te kijken naar de zwarte broek die ze aan me geeft. 'Ik hoop dat hij past' zegt ze. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
'Waarom... Waarom doe je dit voor me? Ik dacht dat je me haatte.'
'Meiden zijn er voor elkaar en ik weet dat je het thuis moeilijk hebt. Je mag deze broek houden.' Ik kijk haar aan en begin te huilen. Ik vlieg haar in haar armen. Ik voel me zo opgelucht. Ik loop snel de wc in en wissel van broek. We lopen samen terug de klas in.
JE LEEST
Vrienden met de vijand
De TodoTwee meiden die eerst elkaars grootste vijand waren, groeien steeds verder naar elkaar toe