Tired

6 0 0
                                    

How to gain respect from your own little siblings? How to gain others respect? How to gain pure love?
Aku hormat orang, aku hormat kau, aku hormat siblings, aku bagi apa diorang nak..
Kenapa aku? Kenapa susah sangat nak disayangi?
Now guess what? Aku dah jadi someone yg sangat susah nak percaya orang.. I don't trust it when people say that they love me..
Sekarang aku sentiasa fikir dan percaya yang aku ni tak layak untuk disayangi, untuk menerima rasa hormat orang lain macam mana aku hormat diorang..
Kadang2 aku rasa penat gila nak jadi baik, nak jadi pendengar untuk orang lain sedangkan diorang tak pernah betul2 nak dengar apa aku nak kongsi.. Penat..
May I give up? Please.. I'm begging you..
Tapi setiap kali aku fikir pasal kesusahan parents aku, benda tu stop aku.. I am tired, but I can't give up.
Hehe.. I am so tired
Aku tak pernah ada tempat, benda atau seseorang yang betul2 jadi tempat utk aku meluah.. Tempat untuk aku selesa berkongsi segalanya..
Penat simpan sorang2.. Penat kena dengar kata2 kasar dari siblings kau sendiri.. Penat cuba tolong orang walau hanya mendengar tapi tak pernah dapat tolong diri sendiri atau dapat pertolongan yang sebenar daripada orang lain.. Penat jadi harapan yang tertinggi.. Penat jadi orang yang tak disukai semata2 sebab aku nak capai harapan orang sekitar terhadap aku.. Penat jadi tempat orang luah segalanya tanpa tau aku sakit.. Penat jadi tempat orang minta bantuan dan lepas tu ditinggalkan.. Penat sebab takda yang betul2 sokong aku.. Penat nak tahu jalan hidup aku yang sebenar.. Penat menjadi tempat orang bergantung sedangkan aku takda orang yang jadi tempat untuk aku berharap, bersandar dan bergantung..
Aku tak pernah ada kawan atau sesiapa yang betul2 jadi tempat aku luah, tempat aku bersandar, my comfort zone...
Apa lagi yang perlu aku buat.. Jadi baik sudah, obedient dah, respect dah, korbankan minat dah.. Apalagi..

Atau aku perlu makbulkan kata2 little siblings aku? Hehe..
Pergi jauh sejauh-jauhnya..

I am just too tired

HurtWhere stories live. Discover now