2 weken later mag Albus uit de ziekenzaal. Het was een enorme oplichting voor hem om weer gewoon een eigen bed te hebben. Die nacht slaapt hij dan ook aanzienlijk lekkerder dan 2 weken geleden.
De volgende ochtend hebben ze geen toverdranken, ze moeten nog een nieuwe leraar vinden. Dus begonnen ze die ochtend met Geschiedenis van de Toverkunst. Albus had er nauwelijks tot geen zin in. Het is vaak verschrikkelijk saai en Kist kan niet vertellen.
Albus loopt naar de Grote Zaal samen met Roos. Hij zwaait naar haar, want ze zijn bij de tafel van Griffoendor. Albus slaat af naar de tafel van Zwadderich. Hij kijkt even treurig naar de tafel van Griffoendor maar pakt dan een boterham en gaat eten.
Even later is hij in de les Geschiedenis van de Toverkunst, maar eigenlijk is het Slaapkunde, tenminste, Albus slaapt en kennelijk schrijft alleen Roos nog notities op. Het schijnt dat er een nieuwe leraar is voor toverdranken, ene professor Jiloway, die kennelijk fan is van Harry Potter. Na een heerlijk lesje slapen gaan ze naar toverdranken en eenmaal daar begroet professor Jiloway Albus als een beroemdheid. "Jongens, even opletten. Ik ben professor Jiloway, ik zal jullie vanaf nu Toverdranken geven, commentaar op?" vraagt hij. "Nee meneer, maar wat gaan we doen?" vraag ik.
"O, meneer Potter, we gaan iets leuks doen, u kan dat vast wel, met zo'n goede vader. Maar ik dwaal af, we gaan de Winsius drank brouwen, waarmee je blijkbaar een konijn kan veranderen in een slang. Overbodig, i think, maar ja.Nadat de drank klaar is is hij niet helemaal goed, maar zodra professor Jiloway langs komt zegt hij: "Prima, niet helemaal goed, maar dat kan gebeuren." zegt hij, en hij is best streng.
Bij Korzel is hij precies hetzelfde als ik, maar Jiloway zegt: "Niet helemaal goed, volgende keer beter." zegt hij. Ik kan m'n lach niet inhouden, ik heb een leraar die me voortrekt. Fijn.
JE LEEST
Albus Potter en de nieuwe vijand
FanficAlbus gaat voor zijn eerste jaar naar Zweinstein, maar valt na een paar uur al in puin. Wat is er gebeurd en kan hij zichzelf hier over heen zetten? Ondertussen ligt ook gevaar op de loer. Albus leeft er vlakbij, kan hij ontdekken wat er mis is? All...