8: Kind zijn

64 2 2
                                    

Giel en Thomas lopen naar het zwembad. Daar gaan ze op een bankje zitten:

Pov Thomas:

Het is echt perfect weer deze avond, het is een kleine 20 graden buiten, maar door het briesje is het wat frisser. Giel en ik zitten met een pilsje op een ligstoel, we hebben nog wat biertjes en nootjes. ''De maan is mooi vannacht'' zeg ik spontaan, het was volle maan en hij had een oranje/gele kleur. ''Ja inderdaad, zie je die 3 sterretjes naast elkaar?'' vraagt Giel. ''Ja, wat is daarmee?'' zeg ik. ''Die doet me altijd denken aan ons 3.'' antwoord hij. Het is me nooit eerder opgevallen hoe mooi de sterren eigenlijk zijn. ''Ja haha zou kunnen''. lach ik. Ik pak nog een biertje en geef er gelijk ook een aan Giel. ''Thanks'' zegt hij terwijl ik het blikje aangeef. Ik houd echt van dit soort avonden, gewoon niet te koud, niet te warm en lekker gezellig. Dat zeg ik ook tegen Giel. "Ja ik ook" zegt hij. Ik hoor me telefoon gaan, BeReal gaat af, ik maak een foto van het zwembad, Giel en mij. Giel maakt de zijne ook van het zelfde perspectief. Giel pakt z'n telefoon en zet een playlist op: "anders word het zo stil hier haha) lacht hij. Ik pak ook me telefoon en ga naar me galerij . Ik bekijk de foto's en video's die ik gemaakt heb afgelopen tijd, Giel doet dat ook. Ik scroll door naar roadtrippers 2018. Geweldig om dat op te mogen nemen, lekker rondreizen met z'n drieën. Ik mis dat eigenlijk wel een beetje, maar we gaan Lanzarote ook nog verder ontdekken dus laat ik daar maar eerst op focussen. Ik zie in me ooghoeken dat Giel rond hetzelfde jaartal zit, hij bekijkt festival foto's volgensmij. Ik richt me ogen op het zwembad. Het licht van de maan schijnt precies in de reflectie van het zwembad. "Ik heb opeens heel veel zin om te gaan zwemmen" zeg ik spontaan. "Nou dan doen we dat toch?" Vraagt Giel enthousiast. "Wie het laatst erin licht mag morgen niet  auto rijden!" Roep ik, we kleden ons razendsnel uit en duiken in onze onderbroek in het zwembad. Ik raak eerder het water dan Giel. "Yes!" Roep ik blij, "fuck!" Roept Giel. We gaan even een paar baantjes doen. Daarna ga ik als een malle koprollen doen onder water: "wedstrijdje wie de meeste koprollen kan doen?" Vraag ik, Giel gaat akkoord en Giel begint, na 6 koprollen komt die boven. "Je gaat daar echt dood joh" zegt hij hijgend. ondertussen ben ik aan ee beurt. Ik begin: Het doet me denken aan kind zijn, die tijd dat zwemmen bestond uit springen, koprollen en dat soort dingen. Ik merk duidelijk dat ik wat hierop heb aangezien ik vrij duizelig ben. Ik raak buiten adem dus ik zwem weer naar boven. "Zo 8 koprollen". Ik zie Giel dubbel en ik voel me niet goed meer. "Ik denk dat ik even moet gaan zitten ofzo." "Tuurlijk neem je tijd" zegt Giel. Ik zwem naar de overkant maar net ervoor zak ik in elkaar.

Pov Giel:
Ik zie Thomas naar de kant zwemmen, totdat hij opeens in elkaar zakt. Ik zwem er snel naartoe...

~540 woorden~
Oeee spannend! Wat gaat er verder gebeuren?"

Love at two sidesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu