3

71 13 0
                                    

Aku pulang ke rumah ibubapa jam 6 petang. Kerja yang tertunggak di kolej membuatkan aku terpaksa pulang lewat sedikit.

Uhwell, aku ada rumah sendiri but dah jadi kebiasaan untuk singgah ke rumah kedua orang tua aku lepas habis kerja.

" Ma, Seonu balik dah? "

Mama menghampiri aku di ruang tamu, menggeleng, " Dia cakap pergi keluar dengan kawan dia lepas habis kuliah. Eun tak terserempak dengan dia dekat kolej? "

Dasar adik— aku dah warning dia jangan balik lewat hari ni. Sebab aku nak suruh dia siapkan assignment. Of course, dalam kelas aku je dia buat perangai suka tangguh kerja. Due date assignment tu lagi 3 hari tapi budak ni tak buat satu apa pun!

" Dia buat hal lagi ke, Eun? "

Aku mengeluh, menyandarkan badan yang terasa sengal pada sofa, " Dalam kelas Eun je. Dengan lecturer lain elok pula. Ish. "

" Alah, Soeun. Dia main main sebab tau kakak dia yang ajar— "

" Tapi kalau dah sampai menyusahkan orang tu bukan main main dah, ma. " Aku mencebik bibir. Geram jugalah nak melayan perangai degil Sunwoo tu. Dari kecik sampai ke besar tak pernah tak menyusahkan aku. Aku tahu lah aku bukan kakak kandung ke apa, tapi tak boleh ke hidup tu jangan menyusahkan orang? Benci!

" Ma! "

" Ha, tu dia dah balik. "

Mata aku laju mencerlung ke arah Sunwoo yang baru masuk ke dalam rumah. Aku tenung dia dari atas sampai bawah, " Dah cakap kan jangan balik lewat. Aku nak kau buat assignment tu malam ni juga. I don't care. "

Sunwoo pandang aku dengan senyuman sinis, berdecit perlahan, " Kisah pula aku. " Dia berlalu pergi, naik ke tingkat atas tanpa pedulikan aku lagi.

Ni kalau mama tak ada depan aku ni, dah lama melayang handbag aku ni atas kepala Sunwoo.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

serotonin. sunwooWhere stories live. Discover now