" Yah, Kim Sunwoo! "
Jam sudah menunjukkan angka 9 tapi batang hidung Sunwoo masih belum kelihatan. Aku dah suruh budak tu turun ke bawah, buat assignments depan aku. Dia ni memang jenis tak makan malam ke apa?
Kaki aku laju menaiki tangga, menuju ke arah bilik Sunwoo. Menguji kesabaran sungguh lelaki ni. Disebabkan dia, aku terpaksa duduk di sini lebih lama dari biasa. Kalau tidak waktu begini aku dah sedap landing atas katil layan Netflix.
" Kim Sunwoo— YAH! Kau ni tak reti pakai baju ke? "
Jangan mencarut. Jangan, Soeun. Aku menutup serapat-rapatnya mata aku, tak sanggup melihat apa yang ada depan mata aku. Rosak mata aku, Ya Tuhan. Kalau yang ada depan ni Park Seojun, aku boleh terima.
" Kau yang masuk bilik aku tanpa izin. Suka hati akulah nak pakai ke tidak. Btw, tak balik lagi kau ni. " Selamba Sunwoo menjawab, sedikit pun tidak terkesan dengan jeritan aku. Malah, sengaja berjalan ke sana ke sini dengan hanya berseluar pendek paras lutut.
" Sunwoo. Tolong pakai baju sekarang. "
" Dah pakai. "
" Tipu. "
" Tch. " Jangan harap nak kenakan aku. Aku tahu perangai kaulah, dik. Lepas aku rasa situasi dah selamat sekarang, baru la dapat buka mata semula. Aku berdehem perlahan, " Buat assignments tu sekarang. Selagi tak siap, selagi tu aku tak balik. Bukan boleh percaya kau ni. "
" Kau jela tolong aku buat. Subject kau, kan? Paling mudah, kau letak je full mark. Ha, kan senang kerja kau daripada paksa aku siapkan hari ni juga. " Aku mengigit bibir kegeraman. Kecik besar je aku tengok Sunwoo, tersenyum mengejek ke arah aku. Amboi kau. Ambil kesempatan sungguh.
" Kalau aku buat macam tu, aku tak jalankan amanah aku as lecturer kau. Please. Tolong buat depan aku. Kalau ada yang tak faham, kau boleh direct tanya pada aku. Kau dikira bertuah dah sebab aku ada depan mata, boleh tolong guide siapkan assignments. Students lain buat sendiri. Kalau dengan cara ni, markah assignments kau masih sama dengan students lain. " Aku cuba bertolak ansur. Mungkin juga sebab aku terlampau berkeras dengan dia.
Lama Sunwoo diam, mengambil kira ayat aku tadi sebelum dia kembali bersuara, " Boleh— "
" —tapi, buat dalam bilik aku. "
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄