Mutluluğun Anahtarı

3 0 0
                                    

Mutluluğu nasıl tanımlarız? Kimimiz için gezmek dolaşmaktır mutluluk. Kimileri sevdikleri ile mutlu olur, kimileri yemek yemekten, kimileri spor yapmaktan ve bu liste uzar gider. Anlık mutlulukların gerçek mutluluklar olduğunu nasıl düşünebiliyoruz? O an bizi ne mutlu ederse çok mutluyuz peki ya onlar her zaman olmazsa mutlu olmayacak mıyız? Hayır, sevgili okurum seni yanlızca sen mutlu edebilirsin. Bu saydığım şeylerin hepsi birer aracıdır. Beynin o mutluluğa inanmak istediği için mutlu oluyorsun, aslında bir eşyaya, bir insana, bir olguya, bir duruma ihtiyacın yok. Elbetteki bunlar ile var olur iyileşir ve iyi hissederiz fakat mutluluk kaynağını herhangi birine bağımlı tutmanız daha sonrasında kaybettiğiniz her şey için birer hayal kırıklığına dönüşür, o yüzden daha çok yıpranır ve her mutlu olduğumuzda; "Acaba gene ne olacak? Kesin mutlu oldum diye çok kötü bir şey yaşarım." Gibi düşünceler ile kendimizi mutluyken bile mutsuzluğa sürükleriz. Duyguların bilinçli bir şekilde işleyebilmesi için, duygularınızı bir eşyaya, bir insana, bir olguya veya bir duruma bağlamayın, bırakın bazı şeyler alışılmışın dışında gerçekleşsin, olaylar aklınızda defalarca değişse de durumlar hep aynı şekilde ilerler, olması gerektiği gibi...

Biz İyileşebilirizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin