Hissiz olmakta bir duygudur, fakat diğer duygular gibi gün içerisinde sürekli yaşadığımız duygulardan değil. Bazı dönemlerde kendimizi hiçbir yere ait değilmiş gibi hissederiz. Hissizlik dönemsel olabileceği gibi psikolojide depresyon olarakta adlandırılır. Hayattan zevk almama, güven duymama, kimseye güvenmeme ve daha birçok sorunu beraberinde getirir. Her şeyin üst üste geldiğini düşünür, ve "hep benim başıma geliyor alıştım." Diyerek geçiştirmeler, duyguların içe bastırılması ile başlayabilir. Veya yeni bir güne uyandığınızda kendinizi bile hissetmediğiniz, beyin olarak uyuşuk beden yorgun olabileceğiniz bir güne uyanabilirsiniz.
Öncelikle kalıplaşmış sözcükleri bir kenara bırakıyorum sevgili okurum, ve seni anlamak için seninle beraber hissizleşmek adına bir adım atıyorum. Karşı karşıyayız, sana bakıyorum. Hissiz ve boş bakışlar, 1 saat geçti.
5 saat geçti, artık bu şekilde bakmaktan sıkıldık değil mi? Bir adım atıyorum şimdi,
Gülümsüyorum, benim bir bakışım bir tebessümüm ile hemen harekete geçtin, sende nezaketen ve birazda sıkıldığın için gülümsüyorsun.
Peki bu 5 saatte ne kazandık?
Hiçbir şey.
Ne kaybettik?
Aslında kişiden kişiye değişir, genel bakalım,
Hiçbir şey.
Peki iki kişi birbirlerini iyileştirmek için neler yapabilirdi?
Film izleyebilir, uyuyabilir, konuşabilir, ağlayabilir, ya da ters tepki olarak gülebilir, aklınıza ne geliyorsa onu yapabilirsiniz.
Hissizlikte bir duygu olduğu için bu durumda aktiviteleri yapınca ne olurdu?
Unuturduk, kafamızda dönen kötü durumlardan temizlenirdik, endişelerimizi bir kenara bırakırdık.
İki durumda da çözüm oldu mu?
Evet geçici veya kalıcı, zamanla atlatamadığımız her şeyi zaten unutacaktık, süreci hızlandırdık.
İnsan olarak en büyük özellik, en acı olaylardan sonra bile unutmak ya da alışmaktır. Yaşamın döngüsü iki kelimeden ibaret.
Yaşam ve ölüm.
Bu döngü içerisinde sıkışıp kaldığın zaman hissizlik oluşur, ama her sorunun içinde çözümü de vardır. Dört yolun var diyelim,
Acı-hissizlik-üzüntü-mutluluk, sen sadece bir yola bakıyorsun, haydi diğer yolları da dene.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Biz İyileşebiliriz
Fiksi PenggemarHayatınızda olan her sıkıntıyı mutluluk ve umuda çevirmek için sizlerle beraber bir kitap yazıyorum, belkide yüzlerce yazacağız!