Zorlu Süreçler

3 0 0
                                    

Artık birey olarak değerlendiren sorunlar değilde, önümüzde küresel olarak genel sorunlar var. Virüsler, depremler, yangın, sel, kuraklık ve bir çok sorun artık genel ve ciddi sorunlar haline gelmiş durumda. Peki bizler bu konuda neler yapabiliriz? Bu yaşanan şeyler daha önceden yok muydu? Bütün bu olanlar 10-20 yıl içinde bizi mi buldu yani?
Hayır, daha önceden de vardı. Ama biz sosyal medya aracılığı ile daha büyük sorunlar, daha büyük korkular daha büyük felaketler üretmeye başladık. Tabiki bu herkes için geçerli değil, %50'lik kısım yararına kullanıyorken %50'lik kısım malesef ki zararına ve zarar verme uğruna kullanıyor. Biliyoruz ki çevremizdeki insanları değiştiremeyiz, ama kendini değiştirerek bir adım atmak istiyorsan bu dünya için çok önemli.
Çok zor durumlardan geçiyoruz bazen çok etkisi altında kaldığımız şeyler oluyor, bu durumlarda akıl sağlığımızı koruyarak nasıl hayata devam edebiliriz ve çevremize örnek olabiliriz?
İşte bunların hepsinin cevabını birden bire iki üç satır ile benden bekleme.
Ben sana gerçekleri veriyorum, ben sana gerçek bir hayalin içinde yaşaman gerektiğini ve farkında olman gereken şeyleri paylaşacağım.
Dünya korku üzerine kurulmuş durumda, herkes birbirine yanlış bilgiler veriyor ve kendi içindeki korkusunu unutmak için çevresinde olan insanlara korku aşılıyor, ya da bir takım çıkarları söz konusu oluyor.
Sürekli aynı şeyleri düşünerek bir yere varamazsın sevgili okur.
Bu sözlerim sana dikkatle dinle;
Sürekli aynı haberlere bakıp acı çekerek onlar adına yardım yapamazsın.
Evet kötü durumlara ve olaylara hazırlıklı olacaksın, ama sürekli bunları izleyerek ya da düşünerek değil.
Bu sefer akıl sağlığın gittiğinde beden sağlığını da kaybederek bir tane daha yardıma muhtaç olan insanı yardımdan mahrum etmiş oluyorsun.
Birine yardım etmek istiyor musun?
Araştır, öğren, çabala, gayret et ve yardım ulaştır.
Ya da dua et, dilek dile, neye inancın varsa o yönde hareket et. Hepimizin inancı farklı ama vicdanı ve merhameti bir olmalı.
Herkesin gittiği her yönü doğru olarak kabullenme, önce araştır.
Yaşam hevesin mi kaçtı, konforun mu bozuldu?
Yeniden dene, çevrene bunların acısını yayma, herkes korku içinde panik halinde yaşamasın. Sana içinde tut demiyorum, kendini iyileştir, bu hemen bir günde olmaz. Ama intihar düşünceleri, insanları kandırma, duygularının körelmesi ve sadece acı içinde kıvranarakta olmaz. İnsan sadece bunlar için bu dünyaya gelmedi, bütün duygulara ve birbirinden çok şey öğrenebileceğimiz bir akla sahibiz. Dünya gelişmese, bir şeyler öğrenmesek bu gördüğün evler, yatlar, arabalar ve bir çok pahalı şeyi nerden bilecektik? Doğa ortamında yaşayacaktık belkide, hatta şuan yaşayan birçok bilmediğimiz kişiler bile vardır. Bir şeyi çok düşünme, sürekli aynı duyguda takılı kalma, hastalık derecesine getirene kadar bir olaya bağımlı kalma, ama bilinçli ol ve olanları unutma, kaydet ve zamanı geldiğinde kendini inandırdığın şeye hazırlanabil.
Düşündüğün ya da yaptıkların ile değil, inandığın şeyler ile ayakta kalacaksın. Zorlu süreçler için bilinçli ol.
Sen çok mu bilinçlisin diye soruyorsundur kendine, hayır.
Ama bunun için çok çabalıyor ve çabamı gösteriyorum.
Mesela hayatımda her zaman çöpleri çöp kutusuna atmayı hedeflemişimdir. Yere veya denize değil.
Mesela iş yerinde aldığım şişelerdeki suyu içmiyip yarım bırakarak çöpe atmak değilde, içilmeyecek kadar çok beklediyse onları biriktirip bir ağaca dökmeyi hedeflemişimdir.
Hayvanları sevip, hayvanları çocuğum gibi görmeyi değil de onları bir canlı olarak değer vermeyi öğrendim. Onları bir çocuk yerine koymayı değil.
Hayvanları sevmeyip, onlara tekme atmayı ya da işkence etmeyi değil de gördüğüm zaman gülümseyip onunda bir canlı olduğunu unutmayarak saygı duymayı öğrendim.
Bunun gibi ufakta olsa bir çok şeyi sende yapsan, 1-10-100 kişi bile bir şeylerin düzelmesine yardımcı olabilir.
Lütfen bir şeyleri başka bir şeylerin yerine koymayın, bırakın her şey yerli yerinde kalsın. Dünyayı değiştirmek istiyorsan düşüncelerinden başla ve bilgilenmeyi, araştırmayı, bir şeyleri abartmamayı unutma.

Biz İyileşebilirizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin