lo spirito libero di Mare

30 8 13
                                    

Kahvesini karıştırmakla meşgul olan çocuğa döndü Taehyung. Merak ettiği bir şey vardı.

"Bana neden efendim diye hitap ediyorsun Jeongguk?"

Çocuk elindeki kaşığı bırakıp adama döndü.

"Benden büyüksünüz, değil mi efendim? İşte bu yüzden. Saygı göstergesi olarak."

Adam kafasını salladı.

"Doğru, yirmi altı yaşındayım ben. Sen kaçsın çocuk, oldukça küçük duruyorsun zira."

Jeongguk gülümsedi.

"Hep böyle derler. Yirmi üç yaşındayım efendim."

İkili sessizlik içinde kahvelerini yudumlarken adam tekrar bir soru yöneltti çocuğa. Kendisi çok konuşmaktan hoşlanmazken ne de çok soru soruyordu şimdi.

"Üniversite okuyor musun Jeongguk?"

Çocuk kafasını salladı.

"İki senelik okumuştum, şuan okumuyorum."

Onayladı adam.

"Anlıyorum, ne okumuştun peki?"

Çocuk memnunca gülümsedi.

"İtalyan dili ve edebiyatı okudum efendim."

"Oh, elbette. Tahmin etmeliydim."

Küçük kıkırdadı. Hoş sohbet eşliğinde kahveler de bittiğinde sıra Mare'yi gömmekteydi.

"Hadi seni denize götüreyim çocuk, balığını gömmeliyiz değil mi?"

Jeongguk hüzünlü bakışlar arasında tebessüm etti.

"Arkadaşım olduğunuz için teşekkür ederim efendim, minnettarım."

Ardından arkasını dönüp Mare'yi aldı ve çantasını da boynuna taktıktan sonra arkasındaki adamla birlikte kapıya ilerlediler. Araba çalıştı. Kara yağmur bulutlarının arasından kendini belli eden güneş de bir süre sonra kayboldu. Jeongguk dizlerinin üzerine çöktü, elindeki minik kutuyu yere bıraktı ve biraz denizi izlediler. Taehyung küçüğe yaklaşarak elini sırtına koydu ve onu teselli etti.

"Veda etmek zor ama yapman gerek çocuk. Hem biliyorsun, o cennette mutlu olacak."

Kendisi cennete inanmamasına rağmen çocuğu cennetle teselli etti.

Dalgalar kıyıya vururken küçük ayaklandı.

"Haklısınız."

Kutu zarifçe gömüldü. Yas tutuldu. Kendilerinden başka kimsenin olmadığı yerden sessizlikle ayrıldılar. Aynı geldikleri gibi. Küçük haklıydı, özgürlük denizdeydi. Mare belki cennete gitti, belki de eğer öyle bir yer yoksa - zira bunu bilmek pek mümkün görünmüyor- , denizde kalmaya devam etti. İsmi gibi kendi de özgürdü.

Do you have an aquarium? / TaekookHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin