"Morning Zezel" suara serak Dylon yang sedang duduk ditepi katil tempat Hazelyn tidur malam tadi. Terkejut riak wajah Hazelyn kerana tiba² terdapat seorang jejaka ditepinya mengucapkan selamat pagi. "How can I be here?" Hazelyn bergegas bangun dan duduk dikatil dengan fikiran yang bingung. "I saved you last night, remember?" Dylon merapatkan lagi muka nya dengan muka Hazelyn.
Hazelyn gugup akan perlakuan Dylon itu dan menolaknya sedikit ke belakang. "Yeah, thanks" Hazelyn bangun dari katil dan mengambil begnya. "Saya balik dulu." Belum sempat Hazelyn membuka pintu bilik itu, tangan nya ditarik lembut oleh Dylon. "Mana boleh balik kalau belum breakfast dengan saya. Eat with me lah" Dylon berkata begitu dengan matanya seolah seorang bayi meminta sesuatu.
Hazelyn menyetujui permintaan Dylon kerana dia sangat terhutang budi dengannya. Mereka turun ke dapur lalu menuju ke meja makan. Hazelyn melihat makanan diatas meja tersebut terlihat sangat enak dan meragui jika Dylon yang memasak makanan itu.
"Bila order makanan ni?" Dylon memberi wajah tidak berpuas hati dan sekali lagi merapatkan wajah nya dengan Hazelyn. "I cooked this. Why? Tak sedap?" Hazelyn tergelak sehingga tercekik. "Ehem, hak huk. You? Masak? Muka macam ni pandai masak eh"
Dylon menundukkan kepalanya dan meletakkan sudu dan garfunya. "This is my mum's special recipe. Sorry if you don't like it" "Dylon.. I'm sorry. I'm just joking. Jom jumpa your mum lain kali. Mesti makanan yang lain pun sedap" Menangis teresak esak seorang jejaka ditepinya itu. "She's dead 6 years ago Zel.." Hazelyn menepuk lembut bahu Dylon dan cuba untuk menenangkannya.
Lantas Dylon menarik Hazelyn kedalam pelukan. Dia menangis tak berhenti tanpa peduli akan ketidakselesaan Hazelyn namun Hazelyn tidak menolak pelukan itu malah lebih mengeratkan lagi. "Calm down Dylon. Dia dah tenang kat sana. I'm here for you" Dengan lembut Hazelyn menolak bahu Dylon dan mengelap air matanya.
Dylon memegang tangan Hazelyn dan mengusap pipinya. Aneh sekali kenapa Dylon dapat merasakan kelembutan tangan ibunya dari tangan Hazelyn. "Can i kiss you Zel?" Terdiam Hazelyn akan permintaan Dylon itu namun belum sempat dia memberi jawapan, Dylon menarik tengkuk Hazelyn lalu bibir mereka bertemu antara satu sama lain. Tersedar dari itu, mata Dylon terbuka luas lalu melepaskan ciuman itu.
"I'm sorry. Saya tak tau saya buat apa. I must be crazy" Dylon menunduk seakan malu dan bersalah atas perbuatannya itu. Hazelyn yang tersenyum melihat gelagat Dylon mengangkat dagunya dan mengusap kepala Dylon. "It's okay. Maybe you need someone to comfort you. I need to go home now. See you again Dyl"
Hazelyn bangun dari kerusinya dan membuka pintu ruang tamu itu. Dylon melambai kearah Hazelyn yang sedang masuk kedalam teksi itu. "Am i in love?" Dylon berkata sambil menutup pintu. Dia menggeleng kepala nya seolah dia tidak mahu memikirkan hal itu.
YOU ARE READING
Sound From Her Guitar || Ongoing
Fiksi RemajaKisah Hazelyn yang ingin mencapai impiannya menjadi penyanyi terkenal. Dan Dylon, jejaka yang menyelamatkan nya dan mungkin jatuh cinta kepada Hazelyn.