Vragen

194 19 0
                                    

Milo POV:
Ik heb het verpest. Ik heb onze liefde verpest. Ik heb de liefde tussen de knapste man op aarde en mij verpest. Hoezo moest ik nou zo nodig die fotograaf inhuren. Ik wist dat hij er nog niet klaar voor was. Ik hoor voetstappen van de gang komen en hoor de deur hard dicht gaan. Dat was het dan, nu is hij weg. Ik leg hem niet eens uit wat er is. Ik wil niet dat het echt klaar is. Ik wil terug in de tijd gaan, en dit laten vergeten. Dit is de domste actie die ik ooit gedaan heb tijdens een relatie. Hij verdient dit niet, en ik wil dit niet. Ik voel me zo schuldig, ik zou mezelf wel iets aan kunnen doen.

Verteller POV:
Milo ligt er verslagen bij. Hij verzwakt zich af, hij verzakt zich af voor zijn liefde. Maar hij is bang dat hij zijn liefde verliest. Maar hij wilt dat niet kwijt. En zijn liefde wilt dat al helemaal niet. Hij is weg gereden uit boosheid, maar die boosheid is nu omgetoverd in vragen en verdriet. De arme jongen vraagt zich af hoezo zijn vriend zo iets zou doen. Want hoezo zou je iemands grens over gaan? Hij snapt het niet, alleen snapt Milo het zelf ook niet.

Milo wilt zichzelf echt iets aan doen. Maar hij doet het niet. Hij kan het niet, hij is te verslagen om überhaupt nog iets te kunnen. Zijn hele trui is nat, en niet van de tranen van zijn vriend die hij moest troosten. Nee. Van tranen van zichzelf, hij moest zichzelf troosten.

Waarom deed hij dat? Nog een vraag die Matthyas zichzelf vraagt. Ook bij hem is het niet droog, hij wilt helemaal niet boos of verdrietig op zijn geliefde zijn. Het is zijn favoriete persoon op heel deze aarde. Nog nooit eerder had hij een favoriete persoon, want al die mensen lieten hem toch weer in de steek. Maar Milo, Milo is anders. Milo zou dat nooit doen.

Althans, dat dacht hij. Want nu voelt hij zich verraden. Maar wordt hij ook echt verraden, of moet hij terug naar hem gaan en vragen hoezo hij dat deed? Hij weet het niet meer, en besluit dus maar naar zijn beste vriend te gaan. Robbie.

Matthyas houdt echt heel veel van Robbie. Niet zoveel als hij van Milo houdt natuurlijk, maar toch houdt hij echt enorm veel van hem. Robbie helpt hem altijd. Ook al heeft hij geen oplossing voor het probleem, zijn aanwezigheid is al genoeg.

Ook bij Milo heeft hij dat gevoel. Maar bij Milo is het anders, bij Milo is het fijn en beschermend, en bij Robbie is het comfortabel en lief. Ook al klinkt het verschil niet groot, voor Matthyas is het een groot verschil. Wat hij fijner vindt kan hij zelf ook niet bepalen, maar ze geven beide een veilig gevoel, en dat is waar het hem nu even om gaat.

Gelekt- mitthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu