Tranen

180 13 3
                                    

Dit verhaal gaat niet meer verder in een POV van iemand. Tenzij het zo is aangegeven!

Matthyas klopt op de deur van zijn beste vriend. Er wordt open gedaan en Robbie treft hem zielig aan. "Oh Matt toch, kom snel binnen!" Zegt hij met veel medelijden. "Wat is er gebeurd?" Zegt hij als hij de deur heeft gesloten. Hij heeft al een vermoedde, hij heeft de foto ook gezien, en wist dat de jongen al had aangegeven dat hij er nog niet klaar voor was om zijn relatie aan het publiek te tonen. Al dacht hij er verder niet heel veel over na, want misschien had hij zich wel bedacht.

Robbie neemt hem in zijn armen als hij nog harder huilt. "T komt goed Matt, ik weet dat het even moeilijk is, maar je komt er wel." Matthy snikt. "Het probleem is die foto niet Rob, het is Milo. Milo heeft iemand betaalt om die foto te maken en online te zetten. Vervolgens heeft Miel het op zijn story gezet, en is het over het hele internet te vinden."

Rob aait de rug van de huilende jongen. "Zal ik hem even bellen om te vragen hoezo? Misschien dat hij je even over de drempel wilde helpen?" Matthy snikt alweer en knikt.

Robbie zet Matthyas neer op de bank en loopt door naar de keuken. Hij pakt zijn telefoon en belt Milo op. Milo zit nog steeds op de bank in hun huis in tranen. Hij voelt zijn telefoon trillen, pakt hem, en neemt op.

Het eerste wat Robbie aan de andere kant van de lijn hoort is gesnik. "Hey Miel, ik weet wat er is gebeurd. Ik heb daarom even een vraag. Alleen beantwoorden als je er al klaar voor bent dan." "Mhm ja... denk ik..."

Robbie wacht af tot hij zijn reden hoort. Ook al denkt hij te weten wat hij gaat zeggen. Maar toch is het niet wat hij denkt.

"Ik kon me niet meer inhouden Rob..." huilt Milo. Robbie weet dat het hem spijt, maar toch is het ongelofelijk wat hij deed. Hij ging over Matt zijn grens heen. En dat wist Milo maar al te goed.

"Ik snap het Miel, was het de bedoeling dat die foto online moest komen? Of was het te laat, en was hij al online?" Vraagt Robbie aan de jongen die hopeloos aan het huilen is.

"Nee... of nou ja soort van... ik had toen al gezegd dat ik niet zeker wist of dit wel een goed idee is... ik denk dat de foto gelekt is... maar ik kon het niet aan dan het op m'n verhaal te zetten Rob... ik voel me zo schuldig...ik had nooit op het idee moeten komen..."

Rob kijkt vanaf de keuken naar Matthy die maar blijft huilen als hij door zijn dm scrolt. Het zit vol met positieve reacties, maar ook vol met homofoben. Hij verdient dit niet, denkt Robbie.

Gelekt- mitthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu