Dahlia POV
Ting! Mesej masuk. Tapi aku buat tak endah sebab aku dalam 'Ghosting' orang phase.
Ting! Masuk lagi
Ting! Lagi.
Tiba-tiba aku risau. Aku tergerak hati nak tengok mesej tuDari Nadim.
Aku terdiam sekejap. Setahun dia reply chat aku nak taknak, tiba tiba harini dia ajak aku lepak?
Nasib aku sayang kau Nadim kalau tidak memang aku maki.
✧˖*°࿐♡⋆.࿐࿔ 𖤐₊˚.༄✧˖*°࿐♡⋆.࿐࿔
Nadim POVAku dah tak mampu nak hadap semua ni. Aku kena mintak tolong. Tapi aku taktau nak mintak dari siapa. Mama dengan Daddy?Memang taklaaa. Abang dekat German. Sial la.
Dahlia.
YA! DAHLIA ARDINA!
Tapi aku malu nak mintak tolong dia.Aku mesej Dahlia.
Selesai mesej, aku terus bersiap. Hoodie kelabu yang Dahlia bagi aku pakai.
✧˖*°࿐♡⋆.࿐࿔ 𖤐₊˚.༄✧˖*°࿐♡⋆.࿐࿔
Dahlia duduk seorang diri menunggu Nadim.
"Mana kau ni jantan"
Setelah hampir 5 minit menunggu, bayangan Nadim pun kelihatan. Dia berjalan terus kearah Dahlia sambil menundukkan kepalanya."So kau nak apa?"
Kepala Nadim masih merenung lantai.
"Dim?"
Tiada respon.
"Khairul Nadim."
Perlahan-lahan Nadim mengangkat kepalanya."Aku bukan taknak jumpa kau sebab aku dah lupa kau. Tapi sebab aku memang busy. Dahlia, aku mintak maaf. Aku ada masalah sikit beberapa bulan lepas. Tapi-"
"Kau tau kan bingai, kau boleh mintak tolong aku apa je... Kau tau kan?"
"Tapi aku takn-"
"Kau tak bagitau aku macam ni, buat aku rasa bersalah tau tak"
"Sorry Yia..."
Dahlia membetulkan duduknya.
"Aku taknak dengar kau minta maaf dah. Aku nak kau mintak tolong"
Nadim diam.
"Aku tau, the hardest thing for you is asking for help. Sebab ego dalam kepala bingai kau tu rasa, kau boleh handle semua benda sebab kau boleh survive 16 tahun hidup tanpa kasih sayang mak bapak yang cukup..."
"Aku tak marah, cuma aku kecewa sebab tak dapat tolong kawan aku, best friend aku, crush aku.... Sekarang kau cerita kat aku satu satu. Kalau kau taknak cerita kat sini, takpe kau cerita kat rumah aku. Mak aku tu asyik dok tanya pasal kau"
Nadim mengangkat kepalanya, lalu memandang wajah Dahlia.
"Cerita dia macam ni...."Akhirnya Tuhan jawab doa aku.
-Dahlia Ardina-To Be Continue...
YOU ARE READING
23 Julai
Random"Kau janji kau jangan lupa aku" "Aku janji" "Love has 4 letters, but mine has 6" -Nadim