"Wui Nadim"
Tiada respon.
"Wei bangun la"
Sama. Tiada respon dari Nadim.
"Khairul Nadim bin Nasrul! Kau bangun sekarang!"
Asyraf menarik tangan Nadim.
"Weh bangun laa. Kau nak tidur sampai pukul berapa??"
Nadim bangun dari tidurnya.
"Kau ni aku tau laa rumah aku best tidur"
"Sorry weh Cap.....Aku....Mimpi...."
"Kau mimpi apa?"
"Hmm takpe la""Cerita je la gila. Kalau kau mimpi benda pelik, don't worry aku tak judge kau"
"Bukan benda tula bodoh"
"HAHAHA habistu??"
"D-D"
"Ohh...""Kau rindu dia?"
Nadim mengangguk."Doakan untuk dia. Macam kau selalu cakap.
Tetap Dahlia Ardina dalam setiap doaku""Kau tau,ada certain time aku rasa macam. Semua ni salah aku. Kesian Dahlia. Aku rasa cam aku bawak badluck"
"Belajar terima qada' qadar Nadim. Takdir. There's no bad day nor bad luck. There's only takdir, qada' dan qadar"
Nadim diam.
"Aku tau susah. Aku tau berat. Eversince kau keluar dari rumah puaka tu, bapak kau kena tangkap, mak kau lari ke German untuk hidup dengan Naim, aku tau berat untuk kau survive sorang sorang. Alhamdulillah laa walaupun kena macam macam benda SPM kau still score. Hebat la kau ni"
"So now aku nak kau belajar."Muka Nadim berkerut.
"Belajar apa?"
"Belajar untuk terima takdir and stop salahkan takdir. Tak baik..... Allah tu sebaik baik perancang"
"Baik Ustaz Asyraf"
"Diam la kau"وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
"Dan mereka merancang. Allah juga merancang. Dan sesungguhnya, Allah sebaik baik perancang"
Al imran: ayat 54-Tamat-
YOU ARE READING
23 Julai
Random"Kau janji kau jangan lupa aku" "Aku janji" "Love has 4 letters, but mine has 6" -Nadim