My log och besvarade dom. Jag blev varm inombords. Vi låg där ett bra tag. Sen gav jag mig på hennes hals. Jag gjorde tre sugmärken innan min mobil ringde igen. Vi samlade andan.
-Ja?! Frågade jag och försökte låta nyvaken. Jag lyckades ganska bra.
-Vart är du?? Du ska ju vara här!! Annars kan vi ställa in allt!! Svarade pappa. Han lät så bestämd.
-Vara vart då?? Frågade jag.
-På scenen!! Om fem minuter vill jag se dig på och om bytt!! Fredrik är påväg upp för att se till att du kommer!! Svarade pappa och la på.
-Jag måste gå och byta om innan Fredrik kommer!! Sa jag.
-Jag stannar här!! Sa My.
-Nej följ med!! Sa jag. My såg lite chokad ut men följde med ut. Sen fick hon ett sms från Kasper att hon skulle komma och äta. Så vi kysstes hejdå och My gick. Efter en liten stund kom Fredrik. Då hade jag bytt byxor och hunnit tagit av mig min tröja. Jag tog på mig min andra.
-Kom nu!! Jag vill tillbaka till Chii!! Sa Fredrik. Jag nickade. Jag tog min mobil och märkte att Mys mobil låg där. Jag tog upp den och la den i min ficka med. Fredrik tog med mig till scenen som om han var någon slags pappa. Jag skrattade lite.
-Vad skrattar du åt?? Frågade Fredrik.
-Inget pappa!! Svarade jag. Fredrik skrattade till. Han skakade på huvudet.
-Nej du!! Inte jag!! Sa Fredrik.
-Nä men du är en just nu!! Sa jag. Fredrik skrattade. Vi gick sista biten och hade roligt påvägen.
-Där är ni!! Upp på scenen nu!! Sa pappa. Vi slutade skratta och gick lydigt upp på scen. (MY)
Som tur var hittade jag tillbaka. Pappa kom och kramade mig.
-Tur du inte skrek!! Sa pappa.
-Jag hittade ju!! Sa jag. Pappa log. Vi satte oss vid bordet. Det var tydligen ett möte med.
-Du My, du ska fota en kille som heter Yohio!! På genrep och när det är dax samt på festerna!! Yohio och hans band ska du fota!! Du ska få träffa Yohio ikväll!! Sa dom.
-Äm....okej!! Sa jag. Jag åt upp. Sen gick jag och hämtade en capcake.
-Ät inte!! Jag vill inte höra dig gnälla igen!! Sa pappa. Jag blängde surt på honom. Jag åt den ändå. När jag reste mig upp för att hämta en till tog pappa ner mig igen.
-Sluta!! Jag vill ha!! Sa jag.
-Men vi vill inte höra dig gnälla!! Sa pappa. Jag tog upp min dricka och drack lite. Men jag hade inte kul. Tillslut va det klart. Då reste vi oss upp. Påvägen in i köket tog jag en cupcake till. Men när den var slut fick jag ont i magen. Jag gnällde som vanligt över det. Menmen. Det gick över efter ett tag.
-Ska du gå och hämta kameran?? Frågade pappa.
-Om jag måste använda en kamera så ja!! Svarade jag.
-Vänta här så kommer Samuel snart!! Sa pappa. Jag fyllde på min dricka. Tillslut kom Samuel. Han log lite.
-Ska vi gå?? Frågade jag.
-Japp jag vill bara ha min smuthie först!! Svarade Samuel. När han fått den gick vi. Han höll min hand så jag inte skulle försvinna. Men det gjorde jag ändå. Jag hade glidit ur hans hand när han öppnade en dörr. Samuel hittade mig ganska snabbt igen. Han höll min hand hårdare den här gången. 《En timme efter》
Jag hade fixat kameran. Yohio och jag skulle ha en intervju tydligen. Den skulle jag filma och lägga upp på olika sidor på nätet. Men det skulle inte vara så svårt. Jag vet ju redan hur man gör. Yohio skulle komma snart men han visste inte att han skulle på intervju.
YOU ARE READING
Fotografen My
Short StoryDetta är en berättelse om en tjej som heter My. Hon jobbar hos sin pappa Kasper, Kasper jobbar på melodifestivalens café. Detta utspelar sig 2013 då Yohio var med för första gången!