_________________________________
"Comelnya Dia...."Hai, Nama aku Lina Riana. Macam mana nak cakap eh.. hmm.. okay macam ni. Dulu aku sekolah di Sekolah Menengah Asrama Aspuri (SMAA). Pelik sikit lah bunyi sekolahnya tapi nak buat macam mana? Bukan aku yang cipta sekolah tuu.. okay sambung. Tapi satu hari tu, aku kena pindah sekolah disebabkan ayah aku dapat tawaran kerja kat tempat lain,dan bayarannya amatlah besar ye guys. And kawan ayah aku pulak bagi cadangan untuk masukkan aku ke sekolah KUDRAT kalau pindah kat sana. Dan aku dapat tahu yang sekolah tu hanya untuk LELAKI sahaja. Aku pun apa lagi? Cakap lah kat ayah aku yang aku tak nak sekolah kat situ. Tapi jawapan sama je keluar,
"Situ je sekolah yang ada dekat kawasan ni, ayah pun tak setuju tapi lebih bagus daripada kamu duduk rumah tak buat apa-apa kan?" atau "Ini untuk kebaikan kamu jugak.."
Kalau ibu aku,
"Jangan risau, kalau ada orang kacau kamu.. beritahu saja dekat Pengetua sekolah kamu tu."
Ayah dan Ibu aku bukan tak kesah pasal aku tapi disebabkan ayah aku akan busy bekerja siang malam dan ibu aku pulak jadi suri rumah di rumah orang kaya dan tidur di sana, aku terpaksalah terima...
"Haih... yela.."
Akhirnya aku pun terima juga.Ayah dan Ibu aku pun happy dan diorang decide untuk tolong aku packing baju dan beli barang yang tak cukup atau diperlukan.
_________________________________
'Skip di hari tersebut''Di rumah'
"LINA RIANA! BANGUN CEPAT!NANTI LAMBAT NAK KE SEKOLAH KUDRAT TU NANTI!"
Jerit ibuku yang sedang membuat sarapan pagi.Macam mana aku tahu ibu aku buat sarapan? Sebab aku terbau makanan sedap ler.
Aku bangun lalu pergi ke tandas untuk mencuci mukaku yang tak berapa nampak nak elok ni.
'Aduhh... kenapalah hari ni jugak kena pergi... aku ingatkan lusa baru pergi sekolah tu... penat la hari-hari macam ni.." kataku di dalam hati.
Time Skip
-Your Outfit-
Oh lupa nak bagitahu yang aku ni anak tunggal, sebab tu ayah dan ibu aku sayang sangat kat aku. I mean- aku faham la sebab apa. Okay sambung-
"Ya allah... kalau budak ni tak turun lagi ibu ambik hanger." kata ibuku.
"Dah siap ibu!" Kataku lalu turun dari tangga dan pergi ke arah meja sebab aku lapar ler.
"Haih adik adik... kalau macam ni lah perangai anak ibu, siapa nak kahwin dengan kamu hm..?"
"Ishh ibu ni..! Adik baru form 4, lambert lagi nak kahwin." Kataku mengeluh sambil makan roti bakar ibuku buat. Wuishh, sedap wooo.
"Sebab lambat lagi lah kamu kena bersedia, manalah tahu... ada orang masuk minang kamu ke." Kata ibu sambil menahan gelak tawanya. Ingat orang tak perasan?
"Sayang, puteri ayah dah siap ke belum-" Tak sempat ayah aku habis cakap aku menyambung.
"Dah ayah" kataku dan aku pun minum air milo. Favourite air ni. Mestilah habis minum.
"Wahhh! Comelnya puteri ayah yang satu ni!" Sambil mencubit pipiku.
"Ayahhh..." ujarku.
"ishh.. ayang ni, dah dah la tu, jom masuk kereta." Kata ibuku.
"Aik? Barang adik-" tak sempat nak bercakap, ayah aku dah mencerlah dulu.
"Oh ayah dah bawak masuk kereta dah, kesian anak ayah nanti kalau bawak beg berat-berat." kali ni ayah aku pulak yang menyambung sambil tersenyum. Happy lah tu adik masuk asrama.
Tapi kenapa diorang tak risau eh yang aku masuk asrama LELAKI ? Pelik... tapi aku malas nak tanya.
_________________________________
'SKIP TIME'
Sampai di hadapan sekolah.
Aku sebenarnya tak takut pun nak masuk sekolah Kudrat ni tapi bila berdiri di depan sekolah ni seorang diri, rasa takut la pulak...Ayah dan Ibuku dah pergi, ayah aku nak tolong aku angkat barang tapi aku kata aku boleh angkat sendiri sebab tak nak menyusahkan ayah aku tapi nampak gayanya aku yang menyusahkan diri sendiri.
"Aduhh... kenapalah tak suruh ayah aku teman tadi, orang dah offer tapi kau reject, ha ni balasannya.." kataku gementar.
Jujur aku cakap aku takut, tapi tak nak tunjuk. Nak tunjuk kuat la katanya... Tiba-tiba aku terdengar bunyi orang memanggil namaku sebanyak 4 kali sebab aku ni pekak sikit la orangnya..
"Hello Lina Riana"
.
.
.
YOU ARE READING
-Vampire-
VampireCerita ini mengesahkan tentang seorang lelaki bernama Ariz Reza (sorry kalau salah) yang telah disumpah jadi seorang PONTIANAK atau lebih bagus dikenali sebagai Vampire... Sejak lahir keluarga Ariz disumpah menjadi Vampire kerana ayah Ariz. Ariz bel...