Chapter 16

129 8 3
                                    

◇♡◇♡◇
_________________________________

SKIP TIME:

Sekarang ni aku tengah tunggu Ariz di depan pagar sekolah sambil tengok tiktok. Dia yang bersiap dulu, dia yang lambat.

Aku melihat jam di telefon yang sudah menunjukkan pukul 4:12 petang. Bapak lama.

"Bunga!"

Aku menoleh kepalaku ke suara tersebut dan memaparkan muka aku yang still merajuk.

"Lambat siap." Kataku sambil melihat bajunya.

Dia mengenakan dengan baju t-shirt putih di dalam dan jacket hijau cair di luar dengan seluar jeans nye yang berwarna putih.

Manakala aku memakai baju oversize shirt warna hijau cair dan seluar jeans putih. Jap- macam matching je ni...

"Weh Riz, baju kita matching la.. kau intai aku pilih baju aku ke camne?" Kataku sedikit pelik.

Waktu aku dalam bilik dia, dia ambil baju berwarna hitam dan seluar jeans nye seingat aku warna biru.. perasaan aku je kot.

"Eish Bunga ni.. apa tuduh2 orang ni? Tak baik la Bunga. Lagipun aku decide untuk tukar baju sebab baju tu terkoyak sikit. Lepas tu aku pilih la seluar yang sesuai sikit. Tu je." Katanya sambil tersenyum janggal.

Sus but okay.

"Hm yela.. dah jom. Naik grab ke jalan kaki?" Tanyaku.

"Eh serius la nak jalan kaki. Nanti kang Bunga penat siapa susah?" Jawabnya lalu terus menelefon seseorang..?

Beberapa minit kemudian, tiba sebuah Kereta Vellfire dan kereta itu berhenti di depan pagar sekolah Kudrat. Pintu kereta tersebut terbuka dengan sendiri seperti suruh kami naik..?

"Tercegat apa lagi Bunga? Jomlah naik." Ujar Ariz sambil senyum.

Hah!? Naik? Kereta tu? Siyes ah?

"N-ni ke kereta yang kau call tu?"

"Yep pandai~ Dah jom naik." Dia terus menarik tanganku dan bawaku masuk ke dalam dulu.

Badan aku rasa macam tak boleh nak bergerak sekarang ni.. aku melihat di tempat pemandu dan sebelahnya kelihatan seperti bodyguard...
Ariz ada bodyguard ke doh!?

Eh tapi seingat aku Ayam ada cakap yang Ariz tu anak alumni sama dengan Kahar, tapi takkan la sampai ada bodyguard bagai!?

"Mahu pergi ke mana Tuan Ariz?" Tanya lelaki yang duduk di tempat pemandu.

Tuan-!?

"Pergi mall yang aku dah send location tu." Jawab Ariz.

"Baiklah Tuan Ariz.

Lalu kereta Vellfire tersebut pun bergerak dan pergi menuju ke mall tersebut.

Aku meneguk air liur ku dan melihat ke luar tingkap sambil tanganku menggigil. Bukan takut tapi gementar..

Aku hanya memandang ke luar tingkap dari mula sampai sekarang. Tetapi aku dapat rasa seperti Ariz melihatku.. so aku pun tengok dan ye. Kami berdua ter eye contact.

-Vampire- Where stories live. Discover now