Pov Mikayla
Esok merupakan hari yang penting bagi keluargaku kerana esok merupakan hari lahir nendaku iaitu Madam Masuri Mikatsu.Beliau berketurunan China dan Jepun.Beliau berkahwin dengan dada ku yang berketurunan China di Malaysia dan dada ku memiliki perusahaan yang besar di Malaysia jadi mereka menetapkan untuk terus tinggal di Malaysia dan mewariskan perusahaan mereka kepada anak sulung mereka iaitu Maxium daddyku.
Esok daddyku bercadang untuk membuat majlis sambutan hari lahir nendaku secara kecil-kecilan sahaja dan hanya menjemput sanak-saudara yang terdekat untuk hadir ke majlis hari lahir nendaku itu.Awalnya aku berasa hairan mengapa daddyku ingin membuat majlis tersebut secara kecil-kecilan kerana sebelum ini dialah yang beria-ria ingin menyambut majlis ulangtahun ibunya itu dengan cukup gilang-gemilang.
Esokkan harinya...
Majlis berlangsung di mansion milik keluarga kami yang terletak di Damansara.Majlis bermula pada pukul 8 malam sehingga 12 malam dan keluarga kami telah tiba di sana sejak jam 7 malam lagi untuk melakukan persiapan yang terakhir.
Tibalah masa yang dinantikan iaitu majlis pon dimulai setelah seluruh kaum kerabat keluarga Kami telah pon tiba tetapi semasa kami sibuk menyambut tetamu aku mulai perasan dengan sebuah keluarga yang tidak pernah aku kenali dan aku pun "tak pernah nampak pon Dorang ni dalam mane² majlis family aku?” kataku dalam hati. "Ahh never mind la maybe dorang family aku dari jauh kot” kataku lagi di dalam hati dan terus menyambut mereka dengan senyumanku.Keluarga mereka memiliki seorang anak perempuan yang cukup cantik dan terlihat sangat ramah dibanding denganku memang seperti langit dan bumi kerana dia cukup ramah dan aku sangatlah sombong orangnya.
Majlis pon berjalan dengan lancarnya dan sekarang tibalah waktu untuk seluruh ahli keluargaku memberikan ucapan selamat ulangtahun kepada nendaku.Tibalah masa daddyku naik ke atas pentas untuk memberikan ucapan.Daddy pon memberikan ucapan selamat ulangtahun kepada nendaku dan secara tiba² nenda,dada dan daddyku memanggil encik Nicole untuk naik keatas pentas berserta dengan anak gadisnya yang cukup cantik iaitu Mina.Mereka pon naik ke atas pentas berserta tepukan yang gemuruh daripada para hadirin yang datang pada Harini.Tiba² daddy memanggil ku dengan mommy berserta isteri encik Nicole untuk naik ke atas pentas.kami pon naik ke atas pentas berserta dengan isteri encik Nicole tadi. Melihat raut wajah daddy yang terlihat sangat gembira memberikan perasaan yang sangat nervous bagiku seperti ada sesuatu yang tidak baik akan terjadi padaku dan secara tiba² daddy mengumumkan bahawa satu²nya anak gadis beliau iaitu aku akan dikahwinkan dengan anak gadis encik Nicole yang bernama Mina. Aku sungguh terkejut namun tidak dengan Mina raut wajahnya terlihat sangat biasa dan terus tersenyum dengan ramahnya kepada semua orang. Semua hadirin pon bertepuk tangan dan majlis pon berlangsung sehingga akhirnya.
Okay guyss aku baru je tulis cerita ni and aku pendatang baru so sape nak support boleh support sape xnak pon xpe :)
Okay bubyee
YOU ARE READING
Benci jadi Sayang (gxg)
RomanceMikayla seorang anak orang kaya yang berlagak dijodohkan oleh orang tuanya dengan seorang gadis tergolong dalam golongan elit yang bernama Mina yang sentiasa bersikap positif dan ramah dengan semua orang. Bagaimanakah hidup mereka selepas berumah ta...