Mina pov
Tibalah hari yang ditunggu-tunggu oleh 2 buah keluarga iaitu keluargaku Jackson family dan keluarga Mikayla, Mikatsu family kerana Harini merupakan hari perkahwinanku bersama dengan Mikayla yang sangat sombong itu tapi tidak mengapa aku akan membuatkan dirinya jatuh cinta denganku sedalam-dalamnya.
Setelah selesai majlis pernikahan kami,kami pon terus melangsungkan majlis resepsi pada malam harinya pula. Sementara menunggu malam hari kami berehat sebentar di bilik pengantin yang telah disediakan di mansion tersebut. Aku melihat muka Mikayla sungguh kepenatan kerana harus melayani banyak tetamu yang hadir dan aku turun berasa kasihan terhadap dirinya kerana dia tidak biasa berada di majlis seperti ini kecuali majlis ahli keluarga terdekatnya sahaja. Mikayla berbaring di atas katil dengan mukanya yang kelihatan sungguh sexy akibat kepenatan. Muka penat pon nampak sexy sungguh isteri aku ni, monolog ku sendiri di dalam hati.
Di malam hari...
Majlis resepsi pon berjalan dengan lancarnya. Setelah majlis selesai kami terus bergegas masuk ke dalam bilik tidur untuk merehatkan diri dan ingin mengelakkan diri daripada soalan² yang ditidak masuk akal untuk didengari oleh kami yang telah dikahwinkan secara paksa ini. Tanpa berfikir banyak kami menyalin baju tidur dan terus tidur akibat kepenatan tanpa berfikir tentang malam pertama yang langsung tidak masuk akal buatku buat masa ini.
Mikayla pov
Kenapa berat sangat dada kau macam rasa Kene tindih pon ada, tah² hantu pikirku. Aku pon cuba membuka mataku perlahan-lahan bersama perasaan takut ku, tiba² kau melihat rupanya si doktor miang ni tidur sambil peluk and letak kepala dia atas dada aku patutlah berat. Ishhh doktor miang ni. Masa aku cuba untuk bangun tiba² doktor miang ni boleh pulak bergerak-gerak bersama rengekan manjanya tu. Ihh geram pulak aku tengok mengada-ngada je lebih padahal aku ni lagi muda daripada dia, dia tu dah 25 aku ni baru 21 mengada dia tu lebih daripada budak 5 tahun tau. "Ihh bangun la, awak tu dah la berat tidur pulak atas kita, ihh tepilah"kataku padanya. "Hmmm...kejaplah saya sakit kepala la rasa macam nak demam je nii" katanya padaku. Aku pon mula memegang dahinya dan benar si doktor miang ni memang demam pon. "Alolo...Siannya dia, sape suruh sanggup redah hujan semalam sebab nak beli fish&chips dia tu kan dah padan muka" kataku padanya. "Dah, tepi la saya nak bangun nak panggil papa suruh tengokkan awak tepi"kataku lagi. "Ehh takpe lah, saya nak mandi dulu nanti lepas makan saya makan ubat sihat la takyah la susahkan papa"katanya dan aku pon mengiyakan saja.
Mina pov
Aku pon berlalu ke bilik air untuk mandi. Selesai mandi aku pon terus menyuruh Kayla untuk mandi supaya kami boleh turun ke bawah untuk bersarapan bersama-sama. Setelah Kayla selesai mandi, dia keluar daripada balik air hanya dengan mengenakan bathrobe dan aku pon memandangnya dengan mata yang tak berkelip langsung. "Hah!! Pandang² korek kang bijik mata tu baru tau" katanya. "Apa salahnya saya nak tengok kan awak saya punye" kataku pula. "Idihh perasan sungguh doktor miang ni"katanya pulak. Akaun pon berjalan mendekatinya lalu memegang pinggangnya dan merapatkan badan kami. "Awak tu saya punye, awak tu milik doktor miang ni tau, for ever with no excuse"kataku padanya. "Ihh lepas lah, jangan nak berangan sangatlah puan doktor Oii,kita kawin pon sebab keluarga so teruskanlah mimpi awak tu, dah lepas saya nak pakai baju ni"katanya padaku. Aku pon melepaskan tanganku daripada pinggangnya dan membiarkan dia memakai pakaiannya kerana selepas ini kami akan turun kebawah untuk bersarapan. Setelah Kayla selesai berpakaian lengkap aku pon menarik tangannya untuk turun kebawah. Kami pon duduk bersarapan bersama-sama dengan yang lain dan selepas makan papa dan daddy memanggil kami untuk mengadakan perjumpaan keluarga hanya aku dan Kayla sahaja. Selesai sahaja makan kami terus bergegas ke ruangan keluarga untuk berjumpa daddy dan papa.
Mikayla pov
Pasal pulak papa Ngan daddy nak jumpa ni monologku sendiri dalam hati. Kami pon mengetuk pintu bilik ruangan keluarga tersebut dan kedengaran suara papa menyuruh kami untuk masuk. "Hah dah sampai pon pengantin baru kita" kata daddy. "Okay straight to the point jelah Yee, papa pon malas nak panjang² esok korang gerak ke Sweden untuk honeymoon tiket kitaorang dah book and korang Kene gerak esok so enjoy" kata papa tanpa basa-basi. Awalnya aku membantah tapi kata daddy ini adalah hadiah daripada nenda dan dada jadi aku pon mengalah. Mina macam biasa hanya bersetuju sahaja dan aku rasa sebenarnya minah ni suka kawin dengan aku, ahh lantaklah.
Mikayla pov
Masuk je dalam bilik aku terus menghempaskan badanku di atas katil. "Pelan² la nanti jatuh i yang susah tau" kata Mina. "Yang you sibuk kenapa, kalau i jatuh pon you biarlah kalau tak nak susahkan you" kataku tak nak kalah. Dia terus membisu dan baring di atas katil bersebelahan dengan ku. Kelihatan mukanya seperti menahan kesakitan. "You kenapa ni? Sakit ke?" tanyaku padanya. " I kan demam tadi you lupa ke?" tanyanya pula. Haah la aku terlupa kalau Mina demam tadi. Aku terus bangun dari tempat tidur dan terus mencapai handbagku, aku cuba untuk mengambil ubat Panadol didlam handbagku lalu memberikan ubat tersebut kepada Mina. "Tak mati ke Kalau i makan ubat ni, entah² you bagi i makan racun tak" katanya. "Haah memang i bagi you racun biar esok tak jadi hari honeymoon kita, tapi jadi hari mengebumian you, ihhh dia ni" kataku kesal. Lalu Mina pon memakan ubat itu dan terus tidur.
Keesokkan harinya...
Mikayla pov
Mina mengejutkan aku pada awal pagi ni kerana pada jam 9 pagi nanti kami harus bergerak ke airport untuk menuju ke Sweden iaitu tempat honeymoon kami. Tak sabar rasanya nak pergi Sweden sebab tu tempat favourite aku kalau gi overseas. Selepas sahaja Mina mengejutkan ku , aku terus menuju ke bilik air untuk mandi dan langsung bersiap kerana takut ketinggalan flight. Selepas kami siap ,kami terus turun kebawah untuk sarapan dan bersalaman dengan ibubapa kami sebelum berangkat ke airport. Setelah selesai kami pon bergerak ke airport dengan dihantar oleh mr.John iaitu pemandu peribadi papa. Mr. John menghantar kami sehingga ke airport dengan selamatnya. Kami pon bergerak menaiki jet peribadi milik keluarga jackson dan terbang dengan selamat sehingga sampai di Sweden.
Okay guyss harap korang suka chapther ni..
Thank you for reading..jangan lupa vote:)
YOU ARE READING
Benci jadi Sayang (gxg)
RomanceMikayla seorang anak orang kaya yang berlagak dijodohkan oleh orang tuanya dengan seorang gadis tergolong dalam golongan elit yang bernama Mina yang sentiasa bersikap positif dan ramah dengan semua orang. Bagaimanakah hidup mereka selepas berumah ta...