Episod 2

141 9 0
                                    

Keesokan harinya...

Selepas majlis yang sangat berat tersebut berlangsung Mikayla pon berasa sangat serabut akibat daripada plan yang paling tak masuk akal daddynya itu.Mikayla berasa sangat sangsi sehingga mempunyai perasaan ingin lari dari rumah tetapi apabila memikirkan betapa sayangnya dirinya terhadap kedua orang tuanya dia pon membatalkan niatnya itu.

Mikayla pov

Kepalaku berasa sangat berat dan aku berasa tak larat untuk bangun.Tak lama kemudian mommy pon masuk ke dalam bilikku kerana berasa bimbang aku tak turun untuk sarapan. " Kenapa anak kesayangan mommy ni? Apasal tak turun makan hee?”. Mommy pon memegang dahiku dan berkata "panasnya badan anak mommy ni kenapa Kayla tak cakap Kayla demam”. "Takpe la mommy Kayla demam sikit je nii” kataku pada mommy untuk menghilangkan risaunya. "Takpe apenya sayang, dah jom pegi hospital mommy suruh pak mat hantarkan kita,meh sayang mommy” Kata mommyku. Aku pon bangun dan ikut mommy pergi hospital. Setelah tiba di hospital aku pon mendaftar di kaunter. Setelah sampai giliran nama aku pon telah dipanggil untuk masuk ke dalam bilik doktor tersebut dan aku pon mengetuk lalu masuk. Setelah duduk dan melihat wajah doktor tersebut betapa terkejutnya aku kerana doktor tersebut adalah Mina iaitu calon isteriku. Aku pon berdiri ingin keluar daripada bilik tersebut. Tiba² ada tangan yang memegang tanganku dan berkata "where are you going haa?”. "Lepas la you sape nak halang² I ni?” tanyaku kembali. "Hello miss you Lupe ke yang I ni your future wife haa?” katanya lagi. Dia pon menarik tanganku lembut dan mendudukkan ku kembali di atas kerusi. Aku pon malas nak membantah. "You sakit ape ni datang sini ke rindu i?” katanyee. "Ehh sorry ehh sape yang rindu, kenal you pon tak” Kataku tak nak mengalah. "Okay serious you sakit ape ni?” katanyee. " I demam la tanya², lagipun kalau mommy tak suruh I pegi hospital memang tak la nak pergi lagi² kalau kena Jumpe you” kataku. Dia senyap lalu memeriksanya. Setelah selesai memeriksa dia pon menyuruhku untuk tunggu dia luar berserta senyuman yang manisnya itu. Aku pon berlalu pergi ke mommy setelah selesai diperiksa. "Mommy saja kan bawak Kayla gi hospital sebab mommy nak Kayla Kene rawat dengan si Mina tu kan” kataku lalu mencebikkan bibirku. "Ala anak mommy ni, mommy nak doktor yang bagus untuk rawat anak mommy ni” kata mommyku. Doktor memanggil namaku untuk mengambil ubat dan aku pon mengambil serta membayar ubat tersebut dan berlalu pergi.

Sampai di rumah...

Aku terus masuk di bilik untuk tidur kerana selepas sahaja keluar dari hospital mommy terus mengajakku menemaninya shopping dan sampai ke malam lah kitaorang shopping sampai tak ingatlah yang tadinya aku ni sakit😂😂. Aku pon tidurlah dengan lena nya selepas makan ubat.

Keesokan harinya...

Mikayla pov

Belum aku bangun dari tidurku dah dengar dah bunyi orang ketuk pintu aku dan tak lain dan tak bukan orang itu adalah mommy. Kenapalah mommy kejutkan aku awal sangat ni, harini bukan ade class pon. (Yeay aku adalah seorang student and aku ambik jurusan undang-undang.) "Kayla bangun sayang ade orang nak datang Kayla siap Yee kita sarapan sama²” kata mommy.
"Yess mommy, mommy turun dulu nanti Kayla siap yee” kataku malas. Siapalah nak datang pagi² buta ni takde kerja ke ape Dorang nii, monologku seorang dan terus berlalu ke bilik air.

Setelah siap berdandan dan sebagainya aku pon terus turun ke bawah dan betapa terkejutnya aku bila melihat sapa yang datang. Aku turun dan berlalu duduk di meja makan di sebelah mommyku. Rupanya keluarga encik Nicole yang datang. Aku pon mengucapkan selamat pagi kepada keluarga encik Nicole dan mereka membalas dengan ceria ucapan ku itu. Mina menatap ku dengan senyuman penuh makna di wajahnya dan aku pon memperlihatkan wajah yang paling malas semasa memandangnya. Setelah selesai sarapan kami semua pon berkumpul di ruang keluarga untuk membincangkan tentang tarikh perkahwinan aku dan Mina. Sebenarnya aku sungguh tidak setuju dengan perkahwinan ini kerana aku dan Mina tidak mengenal antara satu sama lain dan kami adalah sama² perempuan mane boleh kawin. Tetapi kerana daddy, dada,mommy dan nenda telah berkeras untuk aku berkahwin dengan Mina dan aku pon terpaksa bersetuju dengan permintaan mereka kerana aku sungguh menyayangi mereka. Aku mungkin akan bersikap sombong dan kurang ajar dengan orang lain tetapi tidak dengan ahli keluargaku sendiri kerana merekalah hartaku yang paling berharga.

Setelah selesai berbincang mereka pon bersepakat untuk mengahwinkan kami di Australia kerana di sana keluarga encik Nicole mempunyai sebuah mansion yang sungguh besar dan mereka bercadang untuk mengadakan majlis perkahwinan kami disana. Aku dan Mina pon bersetuju sahaja.(apa boleh buat,nasib badan😂😂).







Okay guyss episod 1 aku dah banyak typo then ep2 ni aku xtau lah harap² korang enjoy ehh...
Thanks for baca dan peringatan Cite ni x sesuai untuk korang yang bawah umur okay. Cawlu pape roger

Benci jadi Sayang (gxg)Where stories live. Discover now