2.BÖLÜM 🌞

253 117 198
                                    

2.BÖLÜM

"GAZİANTEP'TE BAŞLANGIÇ"

Bölüm şarkısı



°°°

Annem'in sesiyle gözlerimi açtım. Eski bir konağın büyük kapısının önünde durmuştuk. Arabadan inip etrafıma biraz bakındım. Burası genelde eski konakların bulunduğu dar ve taşlı yüksek bahçe duvarlarından iç tarafın gözükmediği tarihi evlerden oluşuyordu. Babam büyük ve artık neredeyse paslanmaya yüz tutmuş kapıyı bir hayli zorlanarak açtı.

Bahçeye ilk adım attığımızda, burası ortasında yapay küçük bir havuzun bulunduğu geniş ama belli ki bir zamanlar kullanılırken çok gösterişli ve bakımlı büyük bir konakmış şimdi ise bakımsızlıktan çoğu yeri kırılıp dökülmüş hatta içine pislikten adım bile atılamayacak kadar harabeye dönmüş bir mekandı.

Yeliz, babam ve annem'e dönerek ;

"Bana burada yaşayacağımızı söylemeyeceksiniz değil mi !?" dedi.

Babam "Evet tam da dediğin gibi olacak burada yaşayacağız"

Yeliz "Yoksa buraları da biz mi temizleyeceğiz? " diye sordu.

Annem, Yeliz'e dönerek ;

"Aman sultanım hiç öyle şey olur mu? Siz o narin ellerinizi kirletmeyin uşaklara çağırırım hemen temizlerler sizin için" dedi.

Babam, Yeliz'e sinirle dönerek;

"Kızım sen bizimle dalga mı geçiyorsun? Tabii ki el birliğiyle biz temizleyeceğiz, başka kim temizleyecek" dedi.

Yeliz söylenmeye devam ederek "Temizliği bu kıyafetlerle mi yapacağız?" dedi. Yorgunluktan, uykusuzluktan ve sinirden köpüren Babam yine Yeliz'e dönüyordu ki Annem o sırada ;

"Tamam... Sakin olun uzatmaya gerek yok el birliğiyle halledeceğiz bu işi" dedi.

Bu arada ben merakıma yenik düşüp hemen evin içine girmeye çalıştım ama kapı kilitliydi kapıyla uğraştığımı gören babam yanıma gelerek o kapıyı da açtı büyük bir gıcırıtyla açılan kapı beni biraz tırstırmıştı sanki korku filmindeymiş gibi hissettim kendimi, önce babam ardından ben içeriye girdik burası eşyaların üzerleri çarşaflarla örtülmüş aşırı derecede tozlu ve havasız kalmış bir yerdi. Sonra diğer kapıları da açarak odalara sırayla baktık ,bütün odaların hali birbirinin aynısıydı havasız ve tozlu.

Evimizin emektarı Semra teyze "Çocuklar saat kaç?" diye sordu.

Saatime baktığımda saat 9.30'a yaklaşıyordu. Semra teyzeye'de öyle söyledim.

Semra teyze, annem'e dönerek ;

"Burada yapılacak çok fazla iş var, günlerce sürebilir. " dedi.

Annem ise "Farkındayım Semra sultan ama üstesinden geleceğiz." dedi.

Sonra babam'a dönerek ;

"Gökhan bey, kahvaltı için birşeyler ve temizlik malzemeleri gerekiyor hemen halletmemiz lazım" dedi.

Babam ise "Peki hayatım, yarım saate kadar dönerim" dedi ve çıktı.

𝑚𝒌𝒂𝒔𝒚𝒂𝒍𝒂𝒓 𝑚ç𝒂𝒓𝒌𝒆𝒏 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin