My heart raced as I heard those words. I couldn't speak, I couldn't move. All I could do was to stare blankly on his serious handsome face.
What the hell? What kind of token of gratitude is that? Nababaliw na ba siya?
"Well, your answer?" He asked in an impatient tone.
"You..." Umiwas ako ng tingin. He didn't even bat his eyelids as he continued staring at me.
"What about me?" Muli niyang tanong. I played with my fingers as I silently prayed na sana ay hindi niya marinig kung gaano kalakas ang mga pintig ng puso ko.
Matagal akong natahimik. Hindi naman niya ako kinulit at naghintay lang sa isasagot ko. Bumuntong-hininga ako at umiling sa isip ko.
I didn't know...
Should I ask him about his status? Should I tell him about Jaze? Should I just shut up about our situation? Should I just reject him directly and never bother him?
I didn't know... I don't know what to say.
"What's wrong?" His cold voice interrupted my thoughts.
Napatingin ako sa kaniya at ganoon na lang ang gulat ko nang makita kong halos magdikit na ang mga kilay niya. Makikita ang bakas ng galit sa mga mata niyang puno ng lamig habang agresibong umiigting ang perpektong hugis ng kaniyang panga.
"Ano..." I tried to speak but failed. Kinakabahan ako sa magiging sagot niya kung sakali mang magtanong ako.
"What? Do you have someone else you love?" His expression became darker and darker as he spat those words with aggression and anger.
Mabilis akong umiling. "Hindi!" Mabilis kong tanggi.
"E ano?" Kunot-noo niyang tanong.
"Aren't you married?" Halos hindi ko na marinig ang sarili kong boses nang magtanong ako pabalik. Ramdam ko ang pag-iinit ng mga pisngi at tainga ko kaya napayuko ako.
Nakakahiya... nakakahiya ka, Silence Heredith!
I mentally face palmed when I heard his low chuckle.
"Baby, look at me." His sexy voice lingered on my ears. He pulled me closer to him.
Nawala na ang galit at lamig sa ekspresyon niya nang tingnan ko siya dahil sa gulat sa biglaan niyang paghila sa akin. He cupped my cheeks and caressed them using his big thumbs.
"I am not married, I don't have a girlfriend, or fiancee if that's what you're worrying for." His original cold voice became gentle and it was full of assurance. Inilapit niya ang bibig niya sa tainga ko. "Ikaw lang, don't worry. An angel-faced like you doesn't deserve to be a bitch," he whispered. His hot breath touched my nape and sent chills down to my body.
This familiar effect only he could give...
I gasped and woke myself up. I gently pushed his hard chest and looked at his perfect face. Bahagya ring nakatungo ang lalaki at nakatingin ng deretso sa akin; hinihintay ang magiging sagot ko.
May parte sa akin na gustong pumayag. Maybe I got attracted to him seven years ago. Pero may parte rin sa aking ayaw pumayag dahil sa takot na baka kuhanin niya si Jaze sa akin kapag nalaman niyang itinago ko ang anak namin.
"Can I... think about it?" I asked with reluctance. His breath became heavy but he didn't speak.
A full minute had passed, he slowly let go of my waist. "Three days... I'll give you three days to think." Bumalik ang dating lamig ng boses niya. His eyes were filled with authority when I looked at him again.
BINABASA MO ANG
Domineering Night
Random⚠Warning: R18+⚠ domineering /adj/ asserting ones will over another in an arrogant way. Domineering Duology #1: Jasen Chase Magnus Her boyfriend cheated on her with her step-sister. Her father chose his mistress over her as he believes in their li...