"Mitt namn är Pinky Pink. Men ni kan kalla mig pink. Hela mitt liv har jag velat vara med och tävla i världens största gameshow. Den heter Fall guys och handlar om att 60 olika beans ska försöka ta sig till t.ex toppan av ett berg för att få kronan. Det är ju oftast 6 rundor med olika kartegorier: Race, Survival, Team, Logic, Hunt och Final. Min favo att kolla på är Race för att det är så galet. Men i år är jag tillräckligt gammal för att få vara med. 15 år gränsen.". Som ni förstod är pink en liten bean som bor här i Blunderdome och har en dröm att vara med i Fall guys. Och det har dem flesta här i stan. Dem vuxna går altid det är ny säsong på Beaneybet-house och slår till med ett bet på deras favorit böna och får miljoner för det. Men alla tonåringar ställer upp i tävlingen för pengar och för kändis skap. En dag är Pink ute på stan och ska fixa saker för att kanske kunna vara med. Han gick på Beany boden och köpte tyg för att han ska göra egna kläder för tävlingen. Han tog sitt tyg och gick till kassan.
"Hej, är det här rosa tyget det enda du ska ha?".
"Ja".
"Då blir det 149 blunderdolleras". Pink tog fram sin plån bok och tog fram en sedel med 150 blunderdolleras och gav den till kassörskan. Och hon gav en 1 Blunderdolleras tillbaka. Sedan gick Pinky hem och satte sig vid sitt matbord och kollade ut genom fönstret och tänkte: "Kommer jag någonsin komma in i Fall guys.". Han tog fram en skål, mjölk och flingor och hällde upp i skålen. Sedan åt han upp det och gick och satte sig i soffan och slog på en av dem äldre säsongerna av Fall guys. Pink kollade klockan och den var bara 19.00.
"Varför går tiden så jäkla långsamt, jag önskar att den var typ 9 för jag är så trött". Pink såg klart avsnitt efter avsnitt av dem äldre säsongerna av Fall guys. Och efter någon timme kom hans föräldrar och lillebror hem. Dörren öppnades och familjen klev in i hallen.
"Pinky vi är hemma nu!", skrek Pinkys lillebror greeny. Pinks familj bestod av: Pinky Pink, Greeny Pink(Pinks lillebror), Evelyn Purpure Purple Pink (Pinks mamma) och sist men inte minst Lucas Pinkly Pink. Pink har också en syster som heter Emma Orangea Pink(Pinks storasyster). Pink gick fram till Greeny och sa:
"Vart har du varit hela kvällen?".
"Jag har varit hos min vän Rödy".
"Nej det har du inte, du har varit på macken, det farligaste området i stan", sa Pinks pappa. Efter snacket gick dem och satte sig vid mat bordet. Föräldrarna hade köpt pizza så ingen skulle bli missnöjd med maten. Pink öppnade sin Fall guy cola och tog en slurk.
"Vad har du gjort idag då Pink?", frågade Pinks mamma.
"Jag har bara gått runt på stan och köpt saker för att jag ska sy en dräkt till Fall guys om jag kommer med efter jag har anmält mig. Det är 1/30 just nu för 30 Beans har redan gått vidare till Intervievn ikväll på kvällprogramet, anars har jag bara varit hemma och legat i soffan och kollat på äldre säsonger av Fall guys.". När Pink hade ätit upp sin pizza gick han in på sitt rum och kollade vad klockan var. Den var 20.48. Pink ville bara sova men han satte sig i sängen och satte i gång sin Beanbox och spelade Beanycraft. Där bygger alla banor från Fall guys. Pink tar fram en påse med chips och en cola som har öppnar och äter lite av. Klockan 21.01 så ringde en av Pinks vänner och frågade om dem skulle spela Fall guys simulator för Beanbox. Dem satt och pratade om hur enkla banorna var och vilken dem tyckte var bäst. Pinks vänn hade också planer om att vara med i Fall guys. Han hade då redan anmält sig.
"Du bluu, jag har också tänkt att anmäla mig till spelen. Jag kommer göra det imorgon morgon när jag vaknar.".
"Men vad nice då, hoppas att båda vi tar oss in. Men om du tar dig in så ska jag så klart köpa biljett och kolla och kolla. För dem har ju släppt billjetter redan. Dem kostar: 2690 Blunderdollras.".
"Men om du kommer in då är det jag som köper billjett och kommer och kollar, men vi hörs av imorgon".
"Ja det gör vi, Hej då!". Efter samtalet stängde Pink ner sitt Disbeancord. Sedan hörde Pink hur det knackade på dörren. Pink gick och öppnade dörren. Utanför stod Greeny.
"Jag kan inte sova, kan jag komma in till dig?".
"Kan du inte gå in till Mammas eller Pappas säng istället för min?".
"Nej men jag vill inte väcka dem.".
"Kom in då.". Pink bäddade sin säng så Greeny kunde gå och lägga sig i den. Pink satte sig i sin fåtölj han hade för att Greeny låg i sängen och sov. Pink satte på sig sitt headset och började spela BeanNight. Det är ett spel med pistoler och olika krafter. Sedan när klockan var 11 gick han till bad rummet och borstade sina tänder och gick på ta innan han skulle sova. Sedan gick han till sin säng och tog på sin pijamas och la sig i sängen bredvid sin bror. Pink gav Greeny sitt gosedjur som var en av dem största Fall guys spelarna genom tiderna. Han hette: Nr. 1. Ingen vet nuförtiden vart han befinner sig men det folk vet är att han har en släkting. Pink sommnade och dagen efter skulle han anmäla sig inför Fall Guys.
CITEȘTI
Fall guys story
AcţiuneDet här är berättelsen om 15 åriga Pink som vill bli världskänd inom Blunderdome i Dml verse. Om alla böcker skulle finnas som jag vill skriva så skulle den här vara den 16.de Förlåt för den tillfälliga bakgrundsbilden.