trots op je matt

135 4 0
                                    

RAOUL

Hij doet het goed. Hij laat mij zijn sonde voeding aansluiten en lijkt er redelijk comfortabel mee te zijn. Hij snackt niet altijd 2 keer per dag maar meestal wel. Het is nu een week geleden sinds de sonde is aangesloten. Ik ben blij. Blij dat ik Matt hierna toegebracht heb.

MATTY

Ik ben minder depressief merk ik. Dit komt omdat ik de anti depressie pillen niet meer slik. Dit heeft mijn psycholoog besloten. Ze vond dat ik er alleen maar meer depressief van werd wat ook zo was. De sonde vind ik niet zo erg meer. Ik mag morgen weer gaan hardlopen. Dat ga ik samen met Raoul doen. Ik snijd mezelf nogsteeds maar niet meerdere keren per dag. Soms nog maar een keertje. Om even adem te kunnen halen. Het is nu 18:06 uur en Raoul komt mijn kamer binnen gelopen. Ik draai mijn bureaustoel bij zodat Raoul de sonde kan aansluiten. Ik zit tegen woordig niet meer in bed overdag maar aan m'n bureau. Dit werk motiverender ofzo. De voeding loopt rustig naar binnen. Raoul pakt een stoel erbij en begint rustig tegen mij te praten. "Matt, ik ben trots op je. Je doet het verbazingwekkend goed. Je ben al weer 3 kilootjes aangekomen wat erg goed is van je. De jongens hebben besloten dat ze en keertje weer willen drinken. Ze zien nu dat je wel moeite doet om te leven en dat waarderen ze. Zou je dat leuk vinden?" Ik was blijer dan net. Mijn andere vrienden willen weer met me praten. Het is toch maar beter om m'n best te doen dan mezelf dood te laten gaan. "JA!" Reageer ik enthousiast. Raoul lacht en haalt de voeding er af. "Mac?" Vraag ik. Raoul helpt me lachend overeind en helpt me de auto in. Ik neem voor het eerst sinds een jaar weer maccie. Ik bestel mijn favorieten. Frietje groot met fritessaus. Macflurrie oreo en een kipnuggets 6. Ik kan weer eten. Ik heb het gevoel dat ik weer leef!

RAOUL

Vraagt hij me dat nou serieus? Wilt hij naar de Mac? Snel stap ik op en help hem de auto in voordat hij zich bedenkt. Hij krijgt weer kleur op z'n gezicht merk ik op. Hij besteld zijn favorieten. Ik besluit 2 menu's te bestellen om Matt comfortabel te maken en te laten zien dat die dingen niet veel zijn. Ik ben zo facking trots op hem. Ik hou zo zielsveel van hem. Mijn Matt.

Lees ff het stukje hieronder. Oja wil je praten? Stuur me een bericht op tiktok (jasmijnxjas) Je kunt me ook gwn volgen en praten als je er aan toe bent ❤️‍🩹

Ja srry voor het wat kortere deel. Aankomende dagen komen er of kortere delen of geen want ik heb vakantie! Ook fftjes een reminder om niet op te geven. Zet gewoon door, net als Matt in dit stukje. Je kunt het jaren moeilijk hebben met iets maar met de goede hulp of motivatie kun je zo ver komen. Echt waar. Ik ben ook hulp aan het zoeken maar dan zonder dat ik het aan mensen vraag. Zo kan jij het ook doen. Zoek gewoon eens op internet/tiktok. Er zijn vast psychologen online bijvoorbeeld die goede en bruikbare tips geven. Stay safe allemaal!! Ik hou van jullie!!! ❤️‍🩹❤️‍🩹

Help Me Dan!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu