AYAKLANMADAN 4 YIL ÖNCE
"Siz bir Ravager birimisiniz, değil mi?" diye seslendi arkamdan bir insan ve donup kaldım, ellerim cüppemin altında titriyordu.
Şambali manastırının altındaki köy, son ziyaretimden bu yana neredeyse hiç değişmemişti. Ana yol boyunca omnic gezginleri için cüppelerde uzmanlaşmış birkaç neşeli tamirhane ve terzi. Ara sokaklarda ve arka sokaklarda, kepenkli dükkanlar. Maden ofisleri. İnsanlar kapı eşiğinde içki içiyor, ara sıra omnic'in yanlarından geçmesini izliyorlar.
Birkaç yıl önce, aynı insanlardan bazıları beni dizlerimin üstüne çökertmiş ve neredeyse öldürüyordu. Bunun yerine, beni ismimle çağıran, yumruklarım yenini sıkmış olan insana döndüm ve hiçbir şey söylemedim. "Öyle düşünmüştüm," dedi küçük dükkan sahibi mutlu bir şekilde. "Uzun zamandır birinizi görmedim. Haberler hepinizin saklandığını söylüyordu"
"Ya da insan elinde ölü." Dedim.
İnsanın gülümsemesi soldu. "Popüler bir grup değilsiniz. Doğru olduğunu söylediğimden değil." diye ekledi aceleyle. "Ama... senin - ve tam olarak kastetmiyorum - Krizde yaptığın her şeye rağmen, sen, uh..."
Bekledim, sonra isteksizce imdadına yetiştim. "İnsanları rahatsız mı ediyorsunuz?" "Aynen öyle," dedi rahatlayarak.
Şiddeti haklı çıkaracak kadar rahatsız edici, diye düşündüm. Ona kızgın olmalıydım. Bunun yerine yorgundum. Bu konuşmayı birçok kez yapmıştım.
"Yardımcı olabilir miyim?" Diye sordum. Sözler, Mondatta'nın dikkatli talimatının bir kalıntısıydı. "Hayır," dedi, "ama sana yardım edebilirim! Mesele şu ki, senin türün için yeni bir aktüatör sevkiyatı yaptım. Şambali'nin bir parçası olduğuna göre sana güzel bir indirim sağlayabilirim falan." O gülümsedi. Sırıtışının arkasında sıcak altın parladı.
R-7000'ler, diğerlerinin aksine asla insan eliyle yapılmadı. Omnic Krizinin mimarı olan haydut tanrı programı Anubis, bizi gizli yerlerde inşa etti ve tüm dünyaya zincirlerini saldı. Onun akılsız ordularına liderlik etmek, insanları avlamak için tasarlandık, Cinayet işlemek için yaratıldık.
Yedek parçaların bulunmasının tek bir yolu vardı. "Artık bir keşiş değilim." "Bugün manastırdan ayrıldım" dedim. "Bu doğru mu?" dedi tüccar, yanımdan geçip, caddenin aşağısına, dağın aşağısına bakarak. Ayak seslerini ya da kaldırımı sürttüğünü duydum. "Neden?" Çünkü Mondatta, barışın yükünü zalimlerin değil, mazlumların üzerine yüklüyor. "Felsefi farklılıklar," dedim onun yerine. En iyisi gibi görünüyordu. "Sana iyi şanslar ve iyi yolculuklar!" "Oradasın! Şambali manastırına hoş geldin" dedi. Döndüm.
Yorgun bir omnik hacı, tozdan turuncuya boyanmış, yara bere içinde ve çökük, tökezleyerek yanımdan geçti. Beni cübbemle görünce saygıyla başını eğdi.
Bunun acısı, utancı. Beni görmek ona doğru yolda olduğunu söylüyordu. Ona doğru yolda olmadığını söyleme dürtümü bastırdım. Söyleseydim bile, bir farkı olmazdı.
Esnafın gevezelik ederek adımından inip yolcuyu dükkânına tıkışını izledim. Açgözlülük. Yine bir başka insanlık suçu, ama en korkunçları sayılmaz. İç çektim ve manastırdan uzakta, dağdan aşağı, yola devam ettim. Ve son üç yılımı birlikte barış hayalleri kurarak geçirdiğim kardeşim Zenyatta'dan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
RAMATTRA: YANSIMALAR (TÜRKÇE ÇEVİRİ)
De TodoOverwatch oyun karakteri olan Ramattra'nın hikayesi.