معرفی بخش نقدِ آرته

81 14 1
                                    

معرفی بخشِ
                      نقد ادبی 🧐📚

مشکل اکثر ما این است که ترجیح می‌دهیم به وسیله‌ی تمجید و تحسین نابود شویم تا این‌که به وسیله‌ی انتقاد نجات پیدا کنیم.

نورمن وینسنت پیل

اصول اولیه‌ی نقد، برای هر اهل ادبیاتی حتی هر هنرمند و هنر دوستی واجب است. یک خواننده‌ی خوب با هنر نقد و تفکر نقادانه به مطالعه‌اش کیفیت می‌بخشد و با بازخورد صحیحش نویسنده‌های بهتری را پرورش می‌دهد. یک نویسنده باید اولین منتقد اثر خودش باشد و یک نقاد، می‌تواند عصری را تمام کند، تمدن جدیدی بیافریند یا جهان را تکامل ببخشد.

یادگیری نقد، از واجبات است.
「حضرت آرتهور」

در بخش نقد ادبی، ما به تولید محتوای نقادانه، آموزش اصول نقد، اعتلای فرهنگ نقد کردن و نقد پذیرفتن و نقد و اصلاح آثار نویسندگان می‌پردازیم.

🟩 بخش نقد ادبیِ آرته به دو زیر گروه تقسیم می‌شود:

🟢 نقد ادبی اولیه

🟢 نقد ادبی پیشرفته

•••••••.......

✅️ نقد ادبی اولیه:

در این بخش شما داستان کوتاه یا شعر خودتان را به رباط آقای منتقد یا به مدیر نشریه همراه با یک معرفی اجمالی می‌سپارید یا اگر نقد برای رمان‌تان می‌خواهید، پارت اول از رمان‌ را همراه با اسم، هدف از نوشتن و خلاصه‌ی داستان ارسال می‌کنید.

در طی کمتر از یک هفته اثر شما یک مرور و یک نقد اولیه دریافت خواهد کرد و نتیجه همراه با پیشنهادات منتقد یا مشاور نویسندگی برای درخشان‌تر شدن اثر شما در کانال بارگذاری خواهد شد.

نقد ادبی اولیه جزو خدمات رایگان نشریه هست و هدف از ارائه‌ی این بخش معرفی نویسنده‌ها و شاعرها در کانال، آموزش نقد نویسی و همچنین اعتلای قلم هنرمند ایرانی‌ست.

✅️ نقد ادبی پیشرفته:

برای دریافت نقد ادبی پیشرفته، اثر خودتان را به طول کامل برای مدیر نشریه ارسال می‌کنید و پس از یک بررسی اجمالی، هزینه‌‌ی پروژه و مدت زمانی که منتقد برای نقد اثر شما لازم دارد، بسته به تعداد کلمات اثرتان، به شما اعلام خواهد شد.
نقد پیشرفته ممکن است بسیار کوبنده‌تر از نقد اولیه باشد به همین دلیل، نقد این اثر برای حفاظت از حریم نویسنده در چنل منتشر نمی‌شود مگر آنکه که خود نویسنده رضایتش را اعلام کند.

در فصل‌های بعدی این کتاب آموزش نقد اولیه و نقد حرفه‌ای و یک سری فرهنگ‌سازی‌ها در مورد نقد آموزش داده و باورهای غلط در مورد نقد و منتقد شفاف سازی می‌شود.

با من همراه باشید تا بدون نگرانی وارد دنیایی بشیم الکی برامون ترسناکش کردن :)


°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•

ارتباط با مدیر نشریه در تلگرام و اینستاگرام:

@arrtahoor

کانال نشر آزاد آرته: @Artahoor
اینستاگرام نشر آرته: @Arrtah_nameh

آموزش نقد Where stories live. Discover now