نقد اولیه ⁉️

14 10 0
                                    

✅️ نقد اولیه:

در نقد اولیه، منتقد یک داستان کوتاه یا پارت اول از یک رمان را توسط نویسنده‌ی اثر دریافت می‌کند. هدف این نقد کمک به نویسنده‌ی اثر است و همچنین می‌تواند یک معرفی اولیه برای خوانندگان هم باشد؛ بنابرین منتقد باید نقاط ضعف و قوت را به نویسنده اثبات کند و همچنین مفهومی که اثر القا می‌کند را روشن کند.

نویسنده ممکن است خودش از مفهوم و تاثیر چیزی که نوشته یا سروده است، آگاه نباشد و یا ممکن است آگاهانه سعی در انتقال مفهومی کرده باشد. بنابرین روشن سازی مفهوم و دریافت اولیه از اثر به نویسنده کمک می‌کند که بفهمد تا چه حد در کارش موفق بوده است.

در این نقد تمام آنچه منتقد با آن سر و کار دارد، خود اثر و توضیحات اولیه‌اش است. این نقد معمولا بر پایه‌ی نظریه‌ی نقد ساختارگرایی اعمال می‌شود زیرا این امکان را به یک اثر کوتاه و یک نقد سریع می‌دهد.

✅️ ملاک‌های بررسی در نقد اولیه:

ژانر، زاویه دید، کشمکش، توصیفات، لحن، سرعت، شخصیت پردازی، صحنه پردازی، روایت، عطف، توجه به حواس پنجگانه، قدرت قلم، واژه آرایی، ابهام و...

در پارت بعدی بهتون یاد میدم که چه طور یک نقد اولیه‌ی سریع و خوب بنویسید.
اگر نویسنده هستین، خوندن این پست‌ها به افزایش کیفیت قلمتون هم کمک می‌کنه.

نشر آرته🌱

از ووت‌های شما سپاسگزارم 😂🙏❤️
لطفا آرته رو به دوست‌ها و فالورهاتون معرفی کنید.

°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•

ارتباط با مدیر نشریه در تلگرام و اینستاگرام:

@arrtahoor

کانال نشر آزاد آرته: @Artahoor
اینستاگرام نشر آرته: @Arrtah_nameh

آموزش نقد Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz