7 𝖒𝖎𝖑𝖑𝖎𝖔𝖓 𝖜𝖔𝖒𝖊𝖓 , 𝖆𝖓𝖉 𝖞𝖔𝖚𝖗 𝖎𝖘 𝖒𝖞 𝖋𝖆𝖛𝖔𝖗𝖎𝖙𝖊"
" TUAN muda , - "
Matanya tertumpu kepada seseorang disebelah Ziyad . Wait , perempuan ?
" Your madam , Humaira Az-Zahra "
Beritahu Ziyad senada .
" I'm sorry puan muda . I'm Ziyad 's P.A , Carlos "
Carlos tunduk hormat kepada Humaira , terkejut dia dibuatnya . Sebegitu hormat kepada Ziyad dan dirinya , dia bukanlah siapa - siapa yang perlu dihormati sebegitu , dia hanya perempuan yang dijual oleh ayah kandungnya sendiri dan bukanlah perempuan yang sempurna harta , atau apapun , itulah dirinya yang seribu satu kekurangan .
Pandangannya tertumpu kepada Ziyad . Siapa Ziyad sebenarnya ?
" Siapkan bilik untuk your madam , pastikan siap sebelum isyak "
" Baik tuan muda "
Carlos berlalu pergi selepas mendapat arahan daripada tuan mudanya .
" Why darling ? Kenapa tengok aku macam tu ? "
Muka Humaira bersembur merah , maluu ! Macam mana dia boleh perasan ? Mana nak letak muka ni !
" Err ma-mana ada , saya tak tengok pun "
" Aku belum buta "
" Kenapa cakap saya madam ? Saya cuma orang biasa sahaja "
Lembut Humaira bertanya , bercampur malu haishh .
Ziyad hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu . Terselit sebuah senyuman dibibirnya sehingga menampakkan lesung pipinya .
Ok Humaira jangan cair !
" Kejap lagi Carlos akan tunjukkan bilik kau , sejadah , telekung semua dah disediakan . Kalau nak makan , tuu dapur masak sendiri . Bilik aku dekat atas . And one more thing , the most important thing , jangan masuk bilik hujung sekali tu . Kalau kau masuk , aku teragak agak nak hukum kau . Faham ? "
Panjang Ziyad memberitahu bercampur amaran .
" Faham "
Lembut Humaira bercakap . Sewaktu berlari masuk hutan kemain menengking . Anjay .
" Good girl "
••••
" Puan muda , mari saya tunjukkan bilik puan muda "
Kedengaran suara Carlos menyapa . Ziyad ? Taktahu dia pergi kemana . Tau tau dah hilang . Lega lah sikit , sekurang - kurangnya hilanglah malu tu sedikit .
" baik "
Humaira berjalan diiringi Carlos , beg pakaian dan barang - barangnya Carlos yang bawakkan . Sambil dia berjalan , sempat dia perhatikan rumah Ziyad . Besar , kemas , cantik , dipendekkan kata rumahnya sangat sempurna !
" Puan muda , ini bilik puan . Kalau ada apa - apa masalah puan boleh hubungi saya "
" Baiklah , terima kasih Carlos . Btw tak payah la panggil saya puan , saya orang biasa sahaja "
" Arahan tuan muda "
Humaira kematian kata .
" Boleh saya tahu , tuan pergi mana ? "
Humaira bertanya , tiba - tiba je lelaki itu hilang .
" Saya taktahu , puan muda kena tanya tuan muda sendiri , saya pergi dulu "
Balas Carlos dan selepas itu dia beredar pergi . Sekarang ni hanya tinggal dia seorang didalam rumah , dan hanya pengawal berada diluar rumah .
" Sempat aku susun barang - barang dan baju - baju aku ni "
Humaira bermonolog sendirian . Aktiviti menyimpan barang dan baju pun bermula . Tiba - tiba Humaira terpegang barang ibunya , bergenang air matanya saat melihat barang itu . Betapa rindunya dia terhadap ibu kandungnya itu .
••••" Izziel , cari maklumat tentang Humaira , lagi cepat lagi bagus "
Arah Ziyad .
" Baik tuan muda "
Dengan pantas Izziel membuat kerja , tak sampai beberapa minit Izziel terus mendapat maklumat tentang wanita tersebut . Lihat , orang kanan Ziyad bukan calang - calang orangnya .
" Humaira Az-Zahra , berumur 20 tahun , mempunyai mata berwarna hazel , ketinggian 150cm dan berat badan hanya 43kg . Ibu bapanya bercerai saat dia berusia 16 tahun dan tinggal bersama ayahnya , Shazwan bin Ghazali atau lebih dikenali sebagai Wan , Ibunya bernama Suraya binti Ali atau lebih dikenali sebagai Cik Su . Shazwan bin Ghazali berkahwin baharu bersama Maslina binti Hussin seraya mak tiri Humaira semenjak umurnya 17 tahun , dan mempunyai adik tiri bernama Rina Qistina . Dikatakan pelajar cemerlang di sekolahnya yang memperoleh 10 A+ ketika ujian SPM , wanita yang lemah lembut dan sopan , pernah ditawarkan untuk sambung belajar dalam bidang pendidikan , dan perguruan . Namun ditolak akibat masalah kewangan . She like roses too . That's all tuan muda "
" Good "
YOU ARE READING
MRS. ZIYAD HAYDER | OG
ActionZIYAD HAYDER - Seorang lelaki berkacukan Itali itu sangat ditakuti ramai . Mafia terbesar di negara Itali yang cukup matang . Sejak bertemu dengan gadis itu membuatkan dirinya tergila - gila akan gadis itu . Namun siapa sangka , disebalik kebahagian...