ℬ𝒜ℬ 4

400 13 0
                                    

7 𝖒𝖎𝖑𝖑𝖎𝖔𝖓 𝖜𝖔𝖒𝖊𝖓 , 𝖆𝖓𝖉 𝖞𝖔𝖚𝖗 𝖎𝖘 𝖒𝖞 𝖋𝖆𝖛𝖔𝖗𝖎𝖙𝖊"

" CARA mia "

Sebuah senyuman terukir dibibir ziyad . Sebegitu bahagia apabila dirinya memikirkan tentang Humaira , wanita pertama yang mendambatkan hatinya .

" Red roses for mia bella , she will love it "

Ziyad melangkah keluar dari pejabatnya , muka dengan senyuman dibibirnya tadi dimatikan . Kini Ziyad kembali bermuka ketat tanpa ada senyuman di wajah . Gaya seorang professional , Ziyad Hayder.


••••

" Darling "

Suara itu . Ya suara itu , Humaira dah dapat meneka siapa gerangan pemilik suara tersebut , semestinya Ziyad .

" Darling did you hear me ? "

" Ya , kenapa ? "

Ziyad menghulurkan sejambak bunga mawar marah kepada Humaira .

Kena sawan ke apa mamat ni ?

" Apani ? "

Tanya Humaira polos

" Do you love it , cara mia ? "

Terkedu . Terpegun . Semuanya ada , tipula kalau cakap dia tidak sukakannya . Automatik bunga tersebut dibawakan ke hidung dan menghidu aroma lembut . Tenang . Bibirnya mengoyakkan sebuah senyuman .

" Suka , saya rasa sedih "

Humaira membalas sambil mukanya memandang mawar tersebut .

" Terima kasih "

" Most welcome "

" Saya dah masak , awak makanlah "

Ziyad terkedu . Wanita ini masak untuknya ?

" Kenapa masak untuk aku ? "

" Tadi saya masak , alang alang tu saya masak untuk awak sekali .awak mesti lapar "

" Umh "

Ziyad hanya mengumam lantas dia mengambil tempat duduk untuk makan .

" Kau tak makan ? "

Tanya Ziyad

" Saya dah makan "

" Teman aku makan "

Humaira melihat Ziyad berselera menjamah makanan yang dimasak olehnya . Sedap la tu cia cia .

" Lusa kita kawin "

" Awalnya , awak cakap minggu depan "

" Lagi cepat lagi bagus , lagipun kita duduk sekali nampak tak elok "

" Saya belum sedia "

Terhenti segala perbuatan Ziyad .

" Why ? "

Ziyad bertanya . Jelas riak wajahnya dingin .

" Kita bagaikan pipit dan helang , saya pipit awak helang . Saya tiada harta , tak seperti awak . Saya cuma seorang perempuan yang kena jual dengan ayah kandung . Kita tiada apa - apa hubungan , awak tak cintakan saya dan saya pun tak cintakan awak . Kita hanya kenal secara tiba - tiba . Mustahil kita akan berkahwin . Lagipun - "

" Lagipun apa Humaira Az-Zahra ? Kau dah jadi hak milik aku "

Ziyad memotong percakapan Humaira . Keras dia memberitahu .

" Tapi saya belum sedia , awak kena faham "

Ziyad mendengus langsung berlalu dari situ . Jelas riak marah diwajahnya . Humaira hanya mampu mengeluh .

• • • •

Ziyad langsung masuk kedalam perut kereta dan pergi dari rumahnya . Serabut . Senang sahaja wanita itu berkata dia tidak mencintainya sedangkan separuh hatinya telah dipenuhi dengan nama wanita itu . Hergh !

Dia perlu mencari ketenangan . Dia malas hendak balik ke rumah ,

" Kau cabar aku Humaira Az-Zahra "

Pedal minyak ditekan , kereta audi hitam melunjur laju ni atas jalan raya tanpa tahu hala tuju , dia buntu . Buntu hendak kemana . Serabut menguasai kepala .



MRS. ZIYAD HAYDER | OG Where stories live. Discover now