Grace dan shanny duduk di dalam cafe sambil menunggu mentor mereka. Setelah 15 minit kemudian jaehyuk dan jeongwoo pun sampai lalu pergi Zj ni jaehyuk Korang dua Grace and shanny Kan and aku punya anak buah is shanny right" , Grace pun mengangguk kan kepala nya. "So miss shanny mari ke meja sebelah ye" ,jeongwoo berkata sambil tersenyum. Shanny pun hanya mengangguk dan mengikuti jeongwoo.
Suasana diantara Grace dan jaehyuk agak kekok kerana mereka hanya terdiam sahaja. Sebenarnya mereka masih kekok dengan peristiwa yang berlaku diantara mereka berdua dengan beraninya Grace pun mula membuka mulut nya dan berkata "errr sorry tau haritu saya jatuhkan susu coklat kat baju awak" , kata Grace dengan serba salahnya. Jaehyuk hanya mendengar dan melihat nya dan berkata "amboi sedap ii je cakap sorry awak tau tak baju saya bau susu coklat je hari tu hisk and satu agi baju tu dah lah mahal saya beli" bebel jaehyuk. Kelihatan Grace hanya tunduk sahaja tanpa bersuara, jaehyuk pun berkata lagi "nak tak nak awak kena ganti jugak" , grace hanya mengangguk tanda bersetuju...
"Err shanny umur awak berapa" , kata jeongwoo . "18" kata shanny "oooo..so sekarang nak saya ajar awak ape ", jawap jeongwoo. "Hmm saya nak belajar makanan Korea boleh tak" tanya shanny dengan . Jeongwoo hanya tersenyum dan mengangguk kepala nya "comel dia ni rupa nya" kata jeongwoo dalam hati...
Jeongwoo dan shanny pun bangun ingin meninggalkkan cafe tersebut namun dihalang oleh jaehyuk "ehh kau nak gi mane" tanya jaehyuk. "Ohh aku nak gi market ha nak ajar shanny makanan Korea dia nak tau nape nak ikut ke" kata jeongwoo. Jaehyuk hanya mengangguk tanda setuju dan memanggil Grace.
Author:Mereka pun pergi ke market untuk mendalami makanan Korea tamat......
Jaehyuk : ehhh salah ii belum abis agi
Author : haik belum eh sorry ii Mari kita sambung
Mereka berempat pun berpecah mengikut mentor masing ii kelihatan shanny dan jeongwoo menikmati masa mereka dengan gembira tapiiii....Grace dan jaehyuk pula mereka kelihatan agak senyap
"Err pasal baju awak tu awak nak saya buat ape" tanya Grace. Jaehyuk pun mengeluh dan berkata "tak pe lah baju je sokay tadi aku main ii je dengan kau tak tau lah kau ambik serious kau jangan risau lah pasal baju tu bukan tak boleh cuci" kata jaehyuk sambil mengelus rambut grace. Grace hanya terdiam dan tersenyum kepada jaehyuk. Jaehyuk pun membalas senyuman tersebut sambil berkata dengan nada perlahan "kiyo".
Selepas berjalan ii dimarket Grace dan shanny pun pulang ke rumah setelah sampai di rumah Grace berlari ke arah sofa dan baring "penat aku habis satu pasar tu sunbae bawak pusing ㅠㅠ" kata Grace dengan keletihan. Shanny hanya tertawa dan terus mandi manakala Grace tertidur di sofa...
THE NEXT DAY
Grace dan shanny berada di dalam kelas terlihat mentor mereka duduk di bahagian lain bersama mentor ii yang lain. Tidak lama kemudian guru pun masuk dan mula mengajar. Setelah tamat guru pun memberikan tugas
"ok kelas cg nak korang buat satu assignment dengan mentor Korang ye and rakam sebuah vlog ye cg akan beri tempoh selama 2 bulan untuk siapkan assignment ini ok" kami hanya mengangguk dan keluar dari kelas tersebut.
"Grace", panggil jaehyuk Grace pun pergi ke arah jaehyuk lalu jaehyuk berkata "petang ini kita start assignment tu ok jumpa aku kat hotel Yoon ok" Grace hanya menganggukkan kepala nya tanda setuju.
Shanny hanya menunggu Grace di tepi sambil bermain fon nya dan tiba ii dia mendapat sebuah mesej dari jeongwoo
Jeongwoo sunbae🐺
Hii shanny about assignment tu
bila awak free.Err petang ni saya free
kenapaSaya nak ajak awak buat assignment
tu kat rumah saya boleh kan?Hmm boleh rasa
Ok nanti saya jemput ye
Nae
{❤️}"Kalau macam tu petang ni saya jemput ok nanti awak send location rumah awak" kata jaehyuk dan Grace hanya menganggukkan kepala nya. Grace pun pergi ke arah shanny dan ingin pulang ke rumah. "Aku petang ni pergi buat assignment dengan jeongwoo nanti dai jemput aku kata nya" kata shanny. "Uyo untuk ah ade pakwe dah kau" kata Grace namun shanny pun memukul bahu Grace "Yah dia mentor aku je ok aku nak focus belajar bukan nak bercinta ok" kata shanny Grace hanya menahan kesakitan akibat dipukul oleh shanny
That evening....
Kelihatan Grace sedang dibuai mimpi manakala telefon ia telah berdering beberapa kali
Shanny pun masuk ke dalam bilik grace kerana mendengar telefon Grace berbunyi shanny pun mengangkat telefon tersebut
Banana uyu sanbae🦁
Calling.....Yobuseyo yah grace ni dh masuk
3 kali aku call kau nape tak angkatErr sunbae ni saya shanny
sebenarnya Grace still tidurAhh shanny mian sebab marah
boleh tak tolong kejutkan dia
Sebab saya dah janji nak buat
Assignment itu hari niNae
Ha satu lagi shanny boleh tolong send
location rumah shanny biar jaehyuk
pergi sanenae sunbae shanny end dulu
Nae
End call☎️
Tanpa basa basi shanny pun send location rumah nya kepada jaehyuk. Setelah selesai shanny pun cuba mengejutkan grace
"Yah grace bangun cepat jaehyuk datang" Grace tetap tidur dan tidak sedarkan diri . Shanny cuba mengejutkan grace sekali lagi kemudian kedengaran bunyi loceng pintu nya dibunyikan *Kring ii* shanny pun pergi membuka pintu dah membenarkan jaehyuk masuk. "Annyeohaseyo sunbae shanny dah kejut dia tapi dia tak nak bangun sunbae pergi lah kejutkan shanny nak pergi bersiap dulu" kata shanny sambil ke bilik tidur nya. Jaehyuk pun masuk ke dalam bilik grace dan melihat grace sedang tidur dengan lena nya. Jaehyuk pergi ke arah katil nya dan berkata "Grace-si ironaseyo" Grace tetap tidak bangun kemudian grace mengigau dan mula menangis "wayo jaega wayo" kata Grace dan kelihatan air mata nyak mula menetes.
Jaehyuk yang melihat menangis kelihatan panik "yah grace-si uljima yo" jaehyuk cuba mengoncang badan Grace. Grace terjaga dari lena lalu terus memeluk jaehyuk sambil menangis "huaaaaaaaa" jaehyuk cuba menenangkan nya dengan memeluk dan menepuk bahu nyak "uljima yo gwenchan yo jaehyuk ada ok" . Grace kelihatan lebih tenang selepas jaehyuk memujuk nya "sunbae kamsahamnida" Grace membongkok sedikit. Jaehyuk hanya tersenyum "aigu wae neo neomu kiyo " kata nyak dalam hati sambil mengelus rambut grace.
Shanny Menunggu jeongwoo di luar rumah kemudian datang sebuah motorbike berwarna hitam berhenti dihadapan shanny dan turun dari motorbike nya
"Shanny-ah jum" jeongwoo memakaikannya helmet. Shanny kelihatan sedikit blushing jeongwoi yang melihatnya blushing hanya tertawa sedikit. Jeongwoo menaiki motorbike nya dan shanny pun sama menaiki juga motorbike jeongwoo. "Pegang kuat ii tau nanti jatuh" kata jeongwoo. shanny hanya memegang baju jeongwoo "peganglah betul ii syg" kata jeongwoo. Namun shanny masih engan jeongwoo pun tanpa memberi amaran memusing pedal motonya dengan kuat dan membuatkan shanny memeluk nya. Muka shanny berubah menjadi merah kerana malu teramat malu. Jeongwoo hanya tersenyum gembira kerana shanny memeluknya..
YOU ARE READING
𝓐𝓵𝔀𝓪𝔂𝓼 𝓫𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝔂𝓸𝓾 ~[𝓨𝓸𝓸𝓷 𝓳𝓪𝓮𝓱𝔂𝓾𝓴]~
Romansa𝐃𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐳𝐢𝐧 𝐭𝐮𝐡𝐚𝐧 𝐠𝐫𝐚𝐜𝐞 𝐝𝐚𝐧 𝐣𝐚𝐞𝐡𝐲𝐮𝐤 𝐝𝐢𝐭𝐞𝐦𝐛𝐮𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐭𝐚𝐧𝐩𝐚 𝐝𝐢𝐝𝐮𝐠𝐚 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐚𝐡𝐚𝐛𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐭𝐮𝐤𝐚𝐫 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐩𝐚𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐥𝐞𝐧𝐠𝐤�...