Tulburarea bipolară, cunoscută și sub denumirea de tulburare afectivă bipolară (TAB), este o afecțiune de sănătate mentală caracterizată prin fluctuații intense ale dispoziției și ale nivelului de energie. Persoanele care suferă de tulburare bipolară pot experimenta episoade de manie, depresie sau ambele. TAB afectează aproximativ 1-3% din populația mondială și poate apărea la orice vârstă.
Episoadele maniacale sunt caracterizate prin starea de exaltare, activitate intensă, gândire rapidă și comportamente impulsiv-agresive. Persoanele afectate pot să se simtă invincibile, să aibă idei mari și să ia decizii riscante. Episoadele depresive sunt caracterizate prin tristețe, lipsa de energie și interes, probleme de somn, scădere în greutate și sentimente de disperare și inutilitate.
TAB poate afecta relațiile interpersonale, activitățile profesionale și îndeplinirea sarcinilor zilnice. Persoanele cu TAB pot experimenta schimbări bruște de dispoziție și pot fi dificil de înțeles de către cei din jurul lor. Episoadele de manie și depresie pot dura săptămâni sau chiar luni și pot avea un impact semnificativ asupra vieții cotidiene.
Există mai multe tratamente disponibile pentru TAB, inclusiv terapia psihologică și medicația. Terapia psihologică, cum ar fi terapia cognitiv-comportamentală (TCC) sau terapia interpersonală (TIP), poate ajuta persoanele cu TAB să înțeleagă și să gestioneze mai bine simptomele. Medicația poate fi utilizată pentru a trata simptomele TAB, cum ar fi episoadele maniacale sau depresive. Medicamentele utilizate pentru TAB includ stabilizatori de dispoziție, antipsihotice și antidepresive.
În plus, este important ca persoanele cu TAB să își îmbunătățească stilul de viață, cum ar fi adoptarea unei diete sănătoase și echilibrate, a exercițiilor fizice regulate și a somnului adecvat. Este, de asemenea, important ca acestea să primească sprijin din partea familiei și a prietenilor, precum și accesul la resurse pentru a-și gestiona simptomele și a-și îmbunătăți calitatea vieții.
În concluzie, tulburarea afectivă bipolară este o afecțiune complexă de sănătate mentală care necesită o abordare integrată a tratamentului și îngrijirii. Persoanele afectate pot îmbunătăți calitatea vieții prin terapie psihologică, medicație și îmbunătățirea stilului de viață, precum și prin sprijinul și îngrijirea celor din
CITEȘTI
The book of human psychology
ParanormalCartea ,,The book of human psychology,, HeroDeku explorează modul în care obiceiurile noastre cotidiene modelează comportamentul nostru și cum putem să le schimbăm pentru a ne îmbunătăți viața. Duhigg examinează cercetări în domeniul neuroștiințelor...