Kapitel 5 - Vakna då bubben

93 4 2
                                    

"Felix's perspektiv"

- Oh, du förresten. Ragga raggningsrepliker, hon skulle falla på riktigt asså. Sa jag, kollade ner på honom och skrattade.
- Men visst, jag kan ju försöka.
- Do soo beeechhh.
Jag släckte lampan och jag somnade snabbt, jag drömmer väl om samma sak. Wilma.

- EY, Oscar? Sa jag försiktigt, det är morgon och Oscar får panne om man väcker honom på ett dåligt sätt.
Men han vaknade inte, så jag får göra det på det bästa sättet.

Jag smög ut ifrån rummet in till köket, jag tog fram två kastrullock. Nu jävlar ska det låta.
Jag öppnade dörren och började slå kastrullocken mot varandra, minst fem gånger innan han vaknade.

- LALALALA OSCAR DET ÄR DAGS ATT VAKNAAA!! Skrek jag.
- Kan du bara dra eller? Fyfan vad störd. Sa Oscar och började göra sin typiska grimasch som han gör varje morgon.
- Du vaknade ju aldrig, så du får skylla dig själv bubbis.

Han gav mig ett lätt slag på huvudet och la sig inte ner igen. Han ville inte bli störd över huvudtaget så han gick in på toan.
- Vad ska du göra där då? Frågade jag honom och jag började AS garva.
- Men avgååå. Sa Oscar till mig och låste in sig.
- Jag tror jag hör någonting därinne!! Sa jag till honom efter ett tag när han varit där inne.

I don't even know your name - o.eWhere stories live. Discover now