Plamínek bílé svíce poletoval na knotu a majetnicky ho objímal. Do úst jsem si vložila další sousto borůvkové směsi a zamyšleně jsem si povzdechla. Už jsem nad tím dumala věčnost. Držela jsem se dost dlouho, ale už jsem byla na prahu toho, abych začala vyzvídat. Ledový plamen se přeci nedal ničím napodobit. Byl tím nejvzácnějším a nejdůležitějším živlem, který všechno držel v rovnováze. Celý ostrov byl na něm závislí. Naposledy byl spatřen při královském jednání v Artrudu. Od té doby, jakoby se po něm zem slehla. Nekonečné války začaly, když se jednotlivá království začala dohadovat o tom, kdo a proč ten oheň vzal. Nakonec se moci chopili Rudí muži, jelikož zjistili, že ani ti nejmocnější mágové nedokážou ubránit celou říši. Rudý oheň se zmocnil všeho a všech, kteří se mu postavili do cesty. Vidlička mi vypadla z ruky, když jsem vstala ze židle.
Aurora: ,,Jak se ti povedlo udělat tu ledovou kopii?"
Muž se jen usmál a vstal.
Nálezce: ,,Už jsem se bál, že se nezeptáš. Litoval jsem toho, že nikomu nebudu moct ukázat, co všechno jsem do tohoto mého projektu dal."
Zavedl mě zpět do dílny a na kamennou desku, uprostřed místnosti začal pokládat nejrůznější předměty.
Nálezce: ,, Z legend a bájí jsem vypozoroval ledacos. Například to, že je ledový plamen vždy spjat s duší mágů a čarodějek tak moc, že je už nikdy nepustí. Postupně z nich vysává život. Nejeden čaroděj se kvůli němu zbláznil. Teď ale k jádru věci. Nikdy se nestalo, že by se ledový plamen ukázal bez všech elementárních a magických prostředků. Proto jsem zavítal do království elfů. Vítali mě s otevřenou náručí a vychvalovali mě. Nesmírně se jim líbil tento nápad. Nic z toho neměli, ale podvést tuto mocnost se jim zalíbilo. Proto by dali tento kov, jehož odraz propůjčuje krásu hvězd. Meč je vyroben z osmia, který dodává meči element zemi."
Přede mě položil malý krystalek stříbrného kovu. Lesknul se jako mráz, když se přežene přes údolí. Pamatovala jsem si ten pohled na naši zasněženou vesničku.
Nálezce: ,, Tento kámen jsem si musel vyžebrat od lakomých sirén ve Stříbrné zátoce. Akvamarín je vsazen do rukojeti meče. S jeho pomocí čepel meče neprotne jakkoliv horký předmět. Rudí muži tedy nebudou mít takovou výhodu."
Minerál měl barvu jako ta nejprůzračnější studánka. Jeho dotyk na mé kůži příjemně mrazil a odlesky, které odrážel se podobaly těm, které se odráží od vodní hladiny. Sirény mu museli dát hodně zabrat přemluvit.
Aurora: ,, Proč jsi ty předměty prostě neukradnul?"
Nálezce: ,, To jsem měl původně v plánu, ale můj věrný přítel mi poradil, aby byly předměty darovány. Mají pak silnější energii. Dokud je pohání víra všech elementů a bytostí, nemůže se stát, že by modrý plamen vyhasnul."
Náhle se ozvala velká rána a hned za ní další.
RUDÍ MUŽI?!?
ČTEŠ
Jazyk dávných předků
FantasySvět této hrdinky není to nejkrásnější místo pro život. Obzvláště, pokud nesete ve svých žilách krev čarodějnic. To co dřív bylo půvabné a přenádherné, je dnes nebezpečné a bezlítostné. Ostrov je v nerovnováze a tato malá dívka se ho bude snažit spa...