البارت الرابع عشر✨

66 4 14
                                    

اللهم صلِ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌼

How Are you? 💙

Do you like my story? 💙

Fun reading.. 💙

فاقت فريده لتبدأ بتحضير الفطور..

كانت تعقد شعرها ب كعكه للاعلي وهي تتنقل بالمطبخ لتجلب الادوات التي تحتاجها..

تنهدت بسعاده وهي تخرج بالصينيه تضعها بغرفه المعيشه وتتجه لتفيق فريد...

دخلت للغرفه وهي تصعد للفراش وتجلس وهي تري فريد ينام بعمق وشعره يتساقط علي عينيه بعشوائيه وهو ينام بعشوائيه مثلها.. ضحكت بخفوت لتقترب منه تبعد شعراته عن وجهه وهي تهتف: فريد.. فريد... حبيبي..

همهم بنوم لتهتف: يلا يا حبيبي الفطار جهز..

فتح عينيه ببطئ لتظهر عينيه الزرقاء التي تغلفها رموشه الكثيفه..

كانت الشمس تدخل ضوء خفيف للغرفه..

نظر لها ثم اغمض عينيه مره اخري..

لتهتف بضحك: يلا يا حبيبي قوم..

فتح عينيه مره اخري وهو يجلس علي الفراش هاتفا وهو يرفع شعره عن وجهه: هو احنا امتي دلوقتي..

-الساعه 2...

نظر لها وهو يمسك يديها: سيبك من الاكل تعالي ننام.. النوم حاجه جميله والله..

ضحكت وهي تسحبه للخارج: يلا يا حبيبي عشان تشوف اللي عملته ده انا بقالي ساعه ونص بحضر الفطار..

-يااه كل ده..

-شفت..

دخل للمرحاض ليخرج بعد دقائق وهو يطبع قبله علي وجنتها هاتفا: صباح الخير يا فيرو..

-صباح النور يا حبيبي..

جلسوا يتناولوا الفطار..

هتف فريد بضحك:لا بتعرفي تطبخي اهو..

هتفت بضحكه خافته: مش اوي بردو يعني الطبخ الحقيقي بقا بيفشل مني.. بس هتعلم يعني..

ضحك هاتفا: ربنا يستر..

-ثق فيا..

-انا واثق اهو انا قلت مش واثق؟!.

## ## ## ## ##
انتهوا من تناول الفطور لتنهض وهي تحمل الاطباق بمساعده فريد ووقفت تغسل الاطباق لتفزع عندما وجدته يعانقها من الخلف وهو يهمس:سرحانه في ايه..

ابتسمت وهي تهتف: مش في حاجه عادي..

ثم اغلقت المياه وهي تستدير:بتخضني في اوقات يعني مقدرش اقولك.. ها تشرب ايه..

-اممم.. انتي اللي تشربي ايه..

-هتعملي ولا اي..

-اكيد..

جلست علي رخامه المطبخ وهي تهتف بضحك: حيث كده بقا قهوه بالبندق..

رفع حاجبه بفخر: فكراني مبعرفش اعملها؟؟!.. ده انا هعملها احلي من برا كمان..

ألم ثم حب بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن