Dahmer - Canavar: Jeffrey Dahmer'in Hikayesi, Ryan Murphy ve Ian Brennan tarafından Netflix için yaratılan ve 21 Eylül 2022'de yayınlanan Amerikan gerçek suç antolojisi dizisi Monster'ın ilk sezonudur. Murphy ayrıca dizi sorumlusu olarak görev yapıyor ve Brennan ile birlikte yönetici yapımcı.
Sezon Sayısı "1"
Bölüm Sayısı "10"Yapım Şirketi "Netflix,Prospect Films"
Dahmer karışık eleştiriler aldı, ancak ticari bir başarı elde etti ve yayınlandığı ilk hafta Netflix'te bir numaraya ulaştı. Netflix'in 28 gün içinde tüm zamanların en çok izlenen ikinci İngilizce dizisi oldu ve 60 günde 1 milyar görüntülemeyi geçen üçüncü Netflix dizisi oldu.Dizi, yayınlandığı ilk hafta Nielsen Top 10 akış listesinde bir numaraya ulaştı ve ikinci haftasında Nielsen'in tek haftalık izlenme açısından tüm zamanlar listesinde 7. sıraya yerleşti. Dizi, En İyi Mini Dizi veya Televizyon Filmi Altın Küre dahil olmak üzere 80. Altın Küre Ödülleri'nde dört adaylık aldı ve Peters En İyi Erkek Oyuncu Altın Küre Ödülü - Mini Dizi veya Televizyon Filmi ödülünü kazandı.
Jeffrey Lionel Dahmer ayrıca bilinen adları ile Milwaukee Yamyamı veya Milwaukee Canavarı (21 Mayıs 1960 – 28 Kasım 1994), Amerikalı seri katil ve tecavüzcü. Dahmer, 1978-1991 yılları arasında, çoğu Asya ve Afroamerika kökenli 17 erkek ve oğlan çocuğunu öldürdü. Cinayetleri genel olarak tecavüz, işkence, parçalama, nekrofili ve yamyamlık gibi suçlarla beraber işledi. Dahmer'a borderline kişilik bozukluğu, şizotipal kişilik bozukluğu ve psikoz teşhisi konmasına rağmen, duruşmasında yasal olarak aklı başında olduğu tespit edildi. Wisconsin'da işlediği on yedi cinayetin on altısından hüküm giydi ve 17 Şubat 1992'de on altı kez ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasına çarptırıldı. Dahmer, tutuklanmasından üç yıl sonra, 28 Kasım 1994'te, tutuklu olduğu Columbia Islah Tutukevi'nde başka bir mahkum olan Christopher Scarver tarafından kafasına aldığı ağır bir darbe sonucu öldürüldü.
Jeffrey Lionel Dahmer Dahmer, 21 Mayıs 1960 tarihinde ABD'nin Wisconsin eyaletinin Milwaukee şehrinde Joyce Annette (bekarlık soyadı Flint) ve analitik kimyacı Lionel Herbert Dahmer'ın oğlu olarak dünyaya geldi. Bundan yedi yıl sonra, kardeşi David doğdu. Joyce Dahmer'ın bu ilk oğluna olan hamileliğinin zor bir süreç olduğu bilinmektedir. Dahmer sekiz yaşına bastığında, aile, Bath, Ohio'ya taşındı. Dahmer'ın ilk çocukluk dönemi davranışları normal olsa da, belli bir süre sonra, özellikle 10-15 yaş arasındaki dönemden başlayarak çekingen ve iletişimsiz bir kişiliğe büründü. Bunun yanında hiçbir hobiye veya sosyal aktiviteye yönelmediği bilinmektedir. Bu süreçte sıkça yalnız başına bisikletiyle evin çevresinde dolaşan Dahmer, bulduğu ölü hayvanları eve getirerek veya yakınlardaki ormanlara götürerek kesmekte, sonra da incelemekteydi. Bir keresinde ölü bir köpeğin kafasını bir kazığa çakıp bahçeye dikti. Dahmer, liseden mezun olduğu sıralarda alkol almaya başladı ve kısa süre sonra da alkolik durumuna geldi.
1977'de Lionel ve Joyce Dahmer boşandı. Jeffrey'se Ohio State Üniversitesi'ne girdi, ancak bir dönem boyunca çoğu derslerine katılmadığı için, buradan atıldı. Bu yıllarda sıklıkla alkol almaktaydı. Dahmer'ın babası, bu olaydan sonra oğlunun orduya katılmasını istedi. Dahmer başta iyi gitse de, alkolizm yüzünden iki yıl sonra 1981'de buradan atıldı. Ordudan atılan herkese olduğu gibi Dahmer'e de, ordu tarafından herhangi bir yere gitmesi için bir bilet verildi. Dahmer, daha sonraki ifadelerinde, babasıyla yüzleşmek yerine Miami Beach, Florida'ya gitmeyi tercih ettiğini, burayı seçmesinin sebebinin de "soğuktan sıkılmış olması" olduğunu beyan edecekti.Buradaki zamanının çoğunu bir hastanede çalışarak geçiren Dahmer, yine alkol yüzünden buradan da atıldı. Eve döndükten sonra aşırı miktarlarda içmeye devam eden Dahmer, 1981'de alkollü araç kullanmaktan dolayı tutuklandı.
YOU ARE READING
G.H.U.F
Non-FictionBu kitapta gerçek hayattan uyarlanan baş yapıtları okuyacaksınız...