نبدا البارت عند الشباب بالمعسكر لما طلبت النقيب امل انهم يجتمعو فوراً..... كانو واقفين وبيستنو النقيب امل تيجي وتشرحلهم سبب الاجتماع....
هنا: ماري قلبي مقبوض مش قادرة حاسة في حاجة وحشة حصلت.
ماري: مفيش حاجة ي حبيبتي إن شاءلله خير استغفري ربك كده واهدي..
هنا: استغفر الله العظيم.... بس عارفه حاسة انو حصل لرعد حاجة.....
(طبعاً اتفاجئتو من الي هنا قالتو ... هنرجع فلاش باك..
قبل بيوم من المهمة كانت هنا قاعدة على صخرة وبتبص لبعيد وفجاة حست بايد بتتحط على كتفها.. اتفزعت وكان هتصوت بس الشخص ده حط ايده على بقها بسرعة وقال...
: متخافيش ده انا رعد.
هنا قامت من مكانها وقالت بخوف..
هنا: ررعدد.. اقصد حضرة المقدم رعد ففي حاجة ولاا ايه.
رعد بهدوء: لا مفيش بس كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع كده.
هنا: ممووضوع اي ده... لا مينفعش انا لازم اروح.
رعد: اي الي مينفعش...
هنا: وقفتنا هنا.
رعد بضحك: هلا تعالي نقف هناك.
هنا: لا مش قصدي بس وقفتنا كشب وبنت لوحدهم متنفعش.
رعد اعجب جدا باحترامها وخجلها وهدوئها وقالها بابتسامة خفيفة..
رعد: انتي كبرتي بنظري اكتر واعجابي فيكي زاد اكتر واكتر.
هنا: هااا.
رعد: اي الي هااا... بصي انا مبحبش اللف والدوران بحب اكون واضح وصريح انا معجب فيكي وعايز واول ما ارجع من المهمة اذا كنت لسا عايش هناخد اجازة وهاجي واتقدملك علطول.
وسابها ومشي...
هنا واقفة وبتحاول تستوعب الي سمعتو..
هنا لنفسها: هوا قال اي... معجب... هيتقدم...لا لا مش معقول انا بحلم... بحلم... لا لا هو قال بجد معجب بيا معجب هييييي.
وطلعت تجري وراحت وحكت كل حاجة لماري..
ماري: اوبا دا واقع بيكي ي قمر.
هنا: يوو خلاص بتكسف.
ماري: نعم يختي بتت.اي تتكسفي بقى هنا الي كانو العيال بالشارع يقولولها سوكة بتتكسف.
هنا: اووف خلاص نافورة واتفتحت خلااص...
باك ...
فجاة الكل سكت اول مجت النقيب امل..
النقيب امل: انتو طبعا كلكو متدربين احسن تدريب على الدفاع عن النفس الطب كمان... احنا دلوقتي محتاجينكو بمهمة.. طبعاً لاحظتو غياب فرقة الفهم هما راحو في مهمة خطير على اسرائيل وهما في خطر دلوقتي ومحتاجيب دعم طبي ضروري فانتو هتطلعو دلوقتي يلا بسرعة جهزو نفسكم وتعالو هتلاقو عربيات الاسعاف هنا يلا بسرعة.
كان بعضهم في حالة صدمة وبعضهم حزن وبعضهم بالشماتة والفرح...
********
عند فهد لما دخل الغرفة لقى حد بيخبطو على راسو من ورا فوقع مغمى عليه ....
الشيطان: هههههههه والله ووقعت ي فهد ومحدش سمّا عليك..... .
الحارس: نعمل بيه اي ي شيطان.
الشيطان: انا هقلك..... . . . ....عند مراد اول مفتح الباب اتصدم اتصدم بصاحبو القديم مايكل...
مراد: مايكل بتعمل اي هنا.
مايكل وهو بيشاور للحراس: امسكو بسرعة.
وفعلا الحراس مسكو مراد وكتفو على كرسي وكان مايكل بيتمشى قدامه براحة لو وجهو ابتسامة خبيثة.
مراد: مايكل في اي وانت وينك من زمان مشفتك انت اختفيت فين وليه كتفتني في ايه.
مايكل: دلوقتي هتعرف كل حاجه .
وشاور لاحد الحراس انو يجيبلو كرسي وقعد قدامه وحط رجل على رجل.
مايكل: عاوز تعرف ليه انا كتفتك هنا ولعلمك انا هقتلك كمان بتعرف لانك اخدتها مني هي حبتك انت وانا كنت بهشقها اعترفتلها بحبي وهي رفضو عارف ليه لانها بتحب بتحبك انت.
وقال الكلمة الاخيرة بصراخ.
مراد وعلى وجهه ملامح الصدمة والاستنكار: قصدك على مين اوعى تكون......
مايكل: ايوة هيا هلا الي اتجوزتك ورفضت حبي وانا من يومها وانا متوعد ليكم ومش هتتهنو بالجوازة دي وفعلا دمرت جوازكو بقتلها..
مراد بصدمة وصراخ: اننن انت الي قلتها ي حيوان دا انا هقتلك يا كلب يا ابن****.
متيكل: تؤتؤتؤ أنا انتقمت من مراتك زمان ودلوقتي جي دورك انت يا... يا صاحبي هههههههه. ..بعد ربع ساعة بالضبط كانت القوات العسكرية المصرية وسيارات الاسعاف محاوطة المكان كلو وبدا تبادل ضرب نار بين الطرفين.
عند جاسر في غرفة البنات اول ما سمع ضرب نار عرف انو اجا الدعم والبنات بدأو يصرخو بخوف من الصوت لكن جاسر هداهم وفهمهم اي بيحصل والي هيحصل كمان شوية...
فضل ضرب النار لدقايق وتم قتل اعداد كبيرة من الاعداء ودخلت القوات المكان عشان تنقذ الي جوا.
في سيارة الاسعاف 3 كان هنا وماري قاعدين وبيستنو الاشارة عشان يخرجو.
هنا: ماري انا خايفة معقول يكون حصلو حاجة.
ماري: متخافيش ي حبيبتي مش هيحصل حاجة انتي ادعي بس.
هنا: يارب احفظو يا رب.
وبعدها نزلو من السيارة عشان يشوفو اصابات الجيش وفعلا كل الدكاترة نزلو وبداو يعالجو وينقلو على السيارات وبعد ما خلصو طلعت هنا تدور اذا كان في حد. تاني مصاب ولا لأ وفضلت تدور لحد ما لقت واحد مرمي عالارض وغرقان في دمه طلعت تجري عليه واول ما شافتو نشف دمها واتسمرت بمكانها... .
هنا: ر ر رعد. ..
وبسرعة فحصت النبض ولقتو ضعيف جدا وبدات تجر فيه ودموعها على خدها بس كانت مستغربة لي اعيط عليه هو قال انو معجب بس انا لأ انا متربيتش على كده بس مش عارفة قلبي بيتقطع عليه اانا هموت لو حصلو حاجة..
وسحبت رعد لحد سيارة الاسعاف وطلعو فيه عالمستشفى.
عند جاسر وهو قاعد بيهدي البنات دخل عليه رجال من الجيش وبداو ينقلو البنات لمصر تاني.
اما ادهم بيحاول يفوق الاطفال والبنات المتخدرين عشان عملية سرقة الاعضاء منهم... قدر يفوق شوية منهم والباقي مفاقش واجو عساكر الجيش وبداو ينقلهوهم كمان لمصر.... .
نروح بقا عند فهد الي كان متعلق فوق طبق كبير من الزيت المغلي وقدامه الشيطان وبيضحك عليه وفهد رغم الي هو فيه لكن حافظ على هدوءه وده كان بيضايق الشيطان. .
الشيطان :واخيرا ي فهد بقيت عاجز قدامي ومش قادر تعمل حاجة.
فهد: لي ومين قلك اني عاجز ولا خايف وفاكر انو بحركاتك دي هتكسرني لأ تبقى بتحلم ي شيطان.
الشيطان بغضك: طيب انا هكسرك وهتشوف ي ****. .. . ادخلي...
دخلت بنت جميله ولابسة ومش لابسة بنفس الوقت وحاطة ميك اب اوفر اوي..
واول ما فهد شافها اتصدم واتعصب وعيونه بقت بالون الاحمر من الغضب.. .
البنت: هاي ي فهوودي .
الشيطان: اي رايك بالمفاجئة دي.
فهد: اانتي يا حقيرة ي بنت ال***ي***.
البنت: تؤتؤتؤ بقى حضرة المقدم فهد يبقى متعصب بيحكي كده لا انت اتغيرت من بعدي اوي.
الشيطان :انا دلوقتي هنتقم لاخويا منك انت ضربتو بالنار وقتلتو انا دلوقتي هموتك بالبطئ عشان تحس بالي حسيتو...
(هنا نرجع فلاش باك لورا قبل خمس سنين تقريبا كان فهد في شغله وفجاة جت ليه مأمورية في بيت مشبوه فطلع هو وفرقته عشان يقبضو على الي موجودين بالبيت ده ولما اقتحمو المكان لقو بنات وشباب في اوضاع مخلة وبداو يقبضو عليهم فدخل فهد يفتش الغرف لقى حبيبته في حضن راجل في اوضاع مش تمام وهنا فار دمه واتعصب وخرج مسدسه وقتل الشخص ده وطبعا الشخص بيكون اخو الشيطان والبنت فضلت تبوس على ايده انو يسامحها ويسيبها لكن هوا كان متعصب وفضل يضرب فيها لحد مدخل رعد وخلصها من ايده ومن يومها وهو بيعتبر انو كل البنات خاينين) باك.
الشيطان بدأ يحرك الحبل لتحت عشان يوقع فهد بالزيت بس فجاة. في حد ضرب الشيطان على راسه فساب الحبل وفهد حرر نفسو.......
*****************
ولحد هنا خلص البارت ده ان شاءلله يكون عجبكو وما تنسو التصويت ورايكو بكومنت ❤.
سلاااااام ♡♡♡♡
أنت تقرأ
مجنونة الفهد (ماري وفهد المخابرات )
Romance(متوقفة مؤقتاً 💔) قصة جميلة جدا (وهي عبارة عن كوميديا في رومانسية في بوليسية في دراما). روايتي مش بطلين لأ روايتي 8 ابطال: ماري وفهد رعد وهنا خديجة ومراد فاطمة وجاسر.