Bab 06 - MR. PSYCHO HUSBAND

13K 377 72
                                    

7:45 p.m.

Lydia masih lagi dengan berpakaian pengantin. Kini dia berada dalam bilik Danish atau lebih tepat bilik mereka. Lydia duduk disofa sambil bermain jari jemarinya dengan mengigit kecil bibir dibawahnya.

"Aduhh pakaian aku semua kotor asal la aku lupa nak basuh ehh pagi tadi " amarah Lydia pada dirinya sendiri.

Sedang Lydia membebel seorang diri itu terhenti apabila pintu biliknya dibuka.

"Eh asal kau tak mandi lagi?" soal Danish yang sudah melolos masuk ke dalam biliknya lalu dia kembali menutup pintu dan tidak lupa pintu itu dikuncinya sekali. Ehem!

"E..erm awak, sebenarnya baju saya semua kotor saya tak sempat nak basuh pagi tadi" balas Lydia sebelum dia menggerling sekilas ke arah Danish yang sedang berjalan ke arahnya itu.

Danish yang mendengar balasan dari Lydia itu hanya mengangguk kecil lalu dia berjalan ke arah almari baju.

"Pakai la baju aku dulu.. muat je dengan badan kau.. kau bukannya gemuk sangat pun" kata Danish selamba. Eh mulut tu jaga sikit eh bab-bab gemuk kurus ni saya sensitif auu!

Almari dibuka. Danish memilih baju yang sesuai buat Lydia lalu dia mengeluarkan baju t-shirt merah dengan seluar trek berjenama Puma hitam. Baju dan seluar itu di hulurkan kepada Lydia.

"Nah pakai baju aku dulu.. esok kita pergi mall"

Lydia menyambut huluan itu.

"T..terima kasih" ucap Lydia dengan senyuman kecil.

Lydia bangun dari sofa dan menuju ke arah bilik air. Baru sahaja kakinya mahu melangkah masuk tiba tiba Danish bersuara.

"Tuala tu jangan lupa bawa sekali.. nanti lepas kau mandi baru la teringat dekat tuala tu.. aku jugak yang kena ambilkan nanti" sindir Danish yang sudah membaringkan diri di atas katil.

Lydia yang mendengar sindiran Danish itu hanya ketawa kecil sebelum dia mengambil tuala dalam laci almari dan terus melangkah masuk ke bilik air untuk membersihkan dirinya.

Tutup sahaja pintu bilik air itu dia langsung menyangkut tuala di pintu. Dia cuba membuka zip bajunya tapi..

"Sumpah la tak sampai?" kata Lydia sendirian apabila tangannya berusaha mahu membuka zip tapi tidak kesampaian. Dia merenung seketika.

"Takkan la aku nak minta tolong dia kot nanti kang dia cakap aku ni ambil kesempatan pulakk" kata Lydia sambil merenung ke arah pintu bilik mandi itu.

"Argh! Aku tak ada pilihan! Aku kena minta tolong dia jugak kalau macam ni la caranya sampai ke esok la aku tak mandi.. lantak la dia nak cakap aku ni ambil kesempatan ke apa ke yang penting sekarang ni aku kena mandi badan aku dah melekit lekit dah ni" bebel Lydia sebelum tangannya naik memulas tombol pintu itu dan meloloskan diri keluar dari bilik air.

Lydia melangkah ke arah Danish yang tidak lepas menilit ke arah cahaya telefonnya.

"E..erm a..awakk"

Danish yang fokus ke arah cahaya telefon itu terbantut apabila dirinya di panggil seseorang. Perlahan lahan dia mengangkat kepalanya.

"Pahal kau tak mandi lagi ni?"

"E..erm tak.. saya memang dah nak mandi t..tapii..."

Danish menantikan balasan Lydia.

"Tapi?"

"Saya tak sampai nak bukakan zip n..ni" kata Lydia sambil menayangkan sekilas zip pada belakangnya.

"Ouhh jadi kau nak minta pertolongan dari aku la ni?" kata Danish yang sudah dengan senyuman sumbing itu.

"Okay. Mari sini aku tolong BUKAKKAN zip tu untuk kau" kata Danish. Sengaja dia menekan perkataan bukakkan itu sebelum dia meletakkan telefonya di atas meja lampu.

Mr. Psycho Husband [✔︎]Where stories live. Discover now