˚ ༘♡ 33 | 𝐄𝐑𝐒𝐘𝐀𝐃𝐈𝐋𝐀 ⋆。˚

8.9K 473 25
                                    

           SINARAN mentari mula menyinari pagi pasangan pengantin baharu yang masih lena diulit mimpi bersama itu. Tubuh Adila menindih tubuh kekar milik suaminya tanpa sedar.

Ersyad yang sudah lama terjaga sekadar membiarkan. Selepas solat subuh bersama tadi, Adila tidur semula.

Ersyad sempat menegur perbuatannya isterinya itu namun tatkala melihat wajah Adila yang kelihatan masih penat, dia membenarkan.

Since when he becomes a softie?

“Saya tidur kejap je, 5 minutes only. Pleaseee?” Adila mengedipkan matanya dengan gaya comel. Lengan Ersyad dipeluk kejap.

Mata dipincingkan penuh dengan gaya, Ersyad melepaskan keluhan kecil. Kepala Adila diusap seperti anak kecil. Adila senyum lama menunggu balasan sang suami. Ceh, suami gais.

Fine, you got your five minutes. Starting, now.”

Chup! Satu ciuman mendarat pada pipi Ersyad tanpa amaran. Retina mata milik Ersyad dibesarkan dek kerana kaget akan perbuatan nakal si isteri.

Did you just-” Belum sempat bicara Ersyad dihabiskan dari mulutnya terasa sesuatu yang hangat mendarat lagi pada tempat yang sama.
Chup!

Adila Qayrina.

Yes I did, thank you hubbee. Saya tidur dulu, assalamualaikum. Mwah.” Adila sengih tanpa bersalah. Dada bidang Ersyad ditepuk tepuk cuba melegakan jantung suaminya yang berdetak kuat.

Hubbee? Damn you, sugar.

Bunyi apa tu? Awak takut dengan saya eh?” Adila gelak kecil. Dia mengacah mahu mendengar degupan jantung milik suaminya. Namun Ersyad pantas menghalang.

“Kata nak tido? Tak jadi dah?” Tegur Ersyad memperli halus Adila bersama senyuman mengejek. Adila pantas baling bantal pada Ersyad.

Tetapi mudah saja Ersyad menangkapnya. Adila gerakkan bola mata ke atas. Urgh! Kenapa perlu suami dia tangkas sangat?

Baru sahaja Adila mahu membidas, terasa tubuhnya dibaringkan pada tilam katil yang empuk itu. Riak wajah Adila mula berubah sekelip mata tatkala bertentang mata dengan Ersyad.

Ersyad sengaja melarik senyuman sunggingnya. Jarinya bermain pada wajah Adila yang kelihatan sembap di awal pagi ini. Pipi bulat isterinya kelihatan penuh dan gebu. Putih seperti salju.

Like a snow white. Gorgeous.

“Tidurlah, sayang. Awak nampak penat.”

Sisi wajah Adila dikucup lembut. Sehingga membuatkan Adila terpejam mata terbuai dengan sentuhan suaminya itu. Terpahat pada kotak memorinya setiap lekuk bibir Ersyad yang membuatkan dia kehilangan segala masalah di dunia.

For a seconds, she's been in heaven.

═════✮❁•°♛°•❁✮ ══════

    “SUGAR, wake up. Bangun sayang, nanti kita lambat.” Ersyad yang sudah selesai mandi, mengambil tempat di sebelah isterinya. Terasa katil sedikit tenggelam dengan daya tubuh badannya yang dikenakan pada tilam empuk itu.

“Lima minit lagi boleh tak, hubbee?” Adila yang masih mamai tersentak tatkala terasa seakan ada air yang terpercik pada wajahnya. Wajahnya terkerut menahan rasa tidak selesa.

Dalam keadaan terpaksa, matanya yang masih memberat itu dipaksakan terbuka. Pandangannya kini terhidang dengan sebatang tubuh sasa Ersyad yang masih basah dari air mandiannya tadi.

C | HER COLD HUSBANDWhere stories live. Discover now