Büyük Haneler, Yedi Krallık'ın soylularının en güçlü üyeleridir, genellikle eski kraliyet ailesindendirler ve şimdi doğrudan Demir Taht'a yeminlidirler. Yedi Krallığın Büyük Evlerinin Soyları ve Tarihleri, Westeros'un büyük Hanelerini ve yüksek lordlarını anlatır.
George R. R. Martin ayrıca bazen büyük Hanelerden Bilinen Dünya'daki bölgelerdeki en güçlü Haneler olarak söz eder. Örneğin, Üstat Luwin, Kuzey'in sadece birkaç büyük Hanesinin Yedi İnancı'nı takip ettiğini açıklıyor ve Üstat Yandel, büyük Valyrian Hanelerinin aldatma ve çatışmayla dolu olduğunu yazıyor.
Tarih
Targaryen Hanesi, Aegon'un Fethi sırasında Westeros'un çoğunu fethetti. Kuzey'in eski Kralları olan Kışyarı'nın Stark Hanesi, yeni kral I. Aegon Targaryen için Kuzey'in Muhafızları oldu. Eski Dağ ve Vadi Kralları olan Kartal Yuvası'ndan Arryn Hanesi Doğu'nun Muhafızları olurken, Kayanın Kralları Casterly Kayası'nın Lannister Hanesi Batı'nın Muhafızları oldu. Lannisterlar, büyük Hanelerin en zenginidir.
Menzilin Kralları Yüksek Bahçe'nin Gardener Hanesi, Aegon'un ejderhaları tarafından Ateş Tarlasında yok edildi. Aegon, Yüksek Bahçe'yi yeni Güney Muhafızları olan Tyrell Hanesi'ne verir. Tyrell'lere yeminli olmalarına rağmen, Eski Şehir'in Hightowerları, Westeros'un büyük Haneleri'nin en eski ve en gururluları arasındadır.
Harrenhal'ın Hoare Hanesi, Adalar ve Nehirlerin Kralları, Harrenhal'ın yanmasıyla yok oldu. Aegon, Nehir Toprakları'nın hakimiyetini Üç Dişli Mızrak'ın Azam Lordları olan Nehirova'nın Tully Hanesi'ne verdi. Aegon, Demir Adalar'ın yeni lordları olarak Pyke'nin Greyjoy Hanesi'ni seçmesine izin verdi.
Aegon'un üvey kardeşi Orys Baratheon, Durrandon Hanesi'nden son Fırtına Kralı Kibirli Argilac'ı öldürdü. Orys, Argilac'ın kızı Argella Durrandon ile evlenerek, büyük Westeros Haneleri'nin en küçüğü olan Fırtına Burnu'nun Baratheon Hanesi'ni kurdu.
Güneş Mızraklı Martell Hanesi tarafından yönetilen Dorne Prensliği, Birinci Dorne Savaşı'nda Aegon'a karşı koydu. Martell'ler daha sonra Kral II. Daeron Targaryen'in hükümdarlığı sırasında barışçıl bir şekilde Yedi Krallık'a katıldı.
Aegon, Demir Taht'tan Targaryen Hanesi'nin hüküm sürdüğü Karasu Körfezi çevresindeki taç topraklarını yarattı. Ancak Targaryenler sonunda Robert'ın İsyanı sırasında tahttan indirildi ve o zamandan beri Taç Toprakları, Kral Toprakları'ndan Baratheon Hanesi ve Ejderha Kayası'ndan Baratheon Hanesi tarafından yönetiliyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BUZ VE ATEŞİN ŞARKISI EVRENİ
FantasyA World of Ice and Fire ❄️🔥 Cover by: @CarnaTasarm