Fırtına Toprakları, Westeros kıtasındaki Yedi Krallığı oluşturan bölgelerden biridir. Fırtına Krallığı, son Fırtına Kralı'nın öldürüldüğü Aegon'un Fethi'ne kadar egemen bir ulustu. Bölge, adını Yaz Denizi'nde başladıktan sonra sahili hırpalayan vahşi ve sık sonbahar fırtınalarından almıştır.
Fırtına Toprakları, Baratheon Hanesi tarafından Fırtına Burnu kalesinden yönetilir. Bölgenin önemli sancaktarları arasında Buckler, Caron, Connington, Dondarrion, Errol, Estermont, Penrose, Selmy, Staedmon, Swann, Tarth ve Wylde yer alır. Fırtına Topraklarında yetişen soylu piçlere Fırtına soyadı verilir.
Coğrafya
Fırtına Toprakları kuzeyde Taç Toprakları, batıda Menzil, güneyde Dorne ve Dorne Denizi ve doğuda Gemi Kıran Koyu ve Dar Deniz ile sınırlanmıştır. Fırtına toprakları, Westeros'un daha küçük bölgelerinden biridir; sert dağlar, taşlı kıyılar ve Kral Ormanı ile Gazap Burnu boyunca uzanan yağmur ormanları da dahil olmak üzere yemyeşil ormanlardan oluşan bir bölgedir. Başlıca nehirler arasında Slayne ve Wendwater'ın bir kısmı bulunur.
Güneybatıda Kızıl Dağlar boyunca uzanan uzun bir çıkıntıda yer alan Dorne Hudutları'nın rüzgârlı ovaları ve otlakları, Fırtına Toprakları ile Menzil ve Dorne'daki eski düşmanları arasında etkili bir tampon bölge görevi görür.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BUZ VE ATEŞİN ŞARKISI EVRENİ
FantasiA World of Ice and Fire ❄️🔥 Cover by: @CarnaTasarm