" Ayah. " Suara anak lelaki kecil mengambil perhatian seorang lelaki berambut coklat gelap dan bermata biru gelap. " Oh, kamu sudah bangun? " Ucap si ayah tersenyum kepada anak kecil yang sedang menguap.
Anak kecil itu menganggukkan kepalanya dengan perlahan sambip mengosok mata kanannya. Dia berjalan kearah sang ayah lalu memeluknya dari belakang. Sang ayah hanya tersenyum lalu mengusap kepalanya.
" Apa yang ayah sedang lakukan? " Tanya anak kecil itu dengan rasa ingin tahu. " Bikin koko coklat panas. " Jawabnya dengan senyuman, anak kecil itu langsung tersenyum dan perasaan mengantuknya terus menghilang.
" Mau juga... " Bisik anak kecil itu pada sang ayah. Sang ayah hanya tersenyum lalu mengambil langkah kebelakang membuatkan si anak kecil itu bingung. " Apakata jika ayah ajar? " Cadangnya membuatkan terukis senyuman manis dan teruja di wajah anak kecil itu.
" Boleh! [Male Name] mau ayah ajar! " Ucap si anak kecil atau [Male Name]. Si ayah ketawa kecil lalu mengambil kerusi. Dia meletakkan kerusi berhampiran meja lalu dinaiki oleh [Male Name.] Si ayah lalu mengambil serbuk koko lalu...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
" Mimpi..."Bisik [Male Name] kepada dirinya. Dia perlahan melihat sekeliling dan mendapati ia tidur dimeja kafenya. Dia terdiam beberapa saat lalu mula berdiri. Dia bereda dari meja itu dan masuk ke satu ruangan. Kafe milikya bersambung dengan rumahnnya. Dia menjejakkan kaki kedalam ruang tamu rumahnya lalu menghempuskan nafas lelah.
" Ayah...? " Bisiknya lagi sambil memandang kearah foto. Didalam foto itu terdapat anak kecil yang berusia seperti 11 tahun. Anak kecil itu mempunyai rambut berwarna (Warna Rambut) dan bermata (Warna Mata). Terdapat seorang lelaki dewasa disebelah anak kecil itu. Lelaki itu kelihatan berusia sekitar 30 tahun. Lelaki itu berambut hitam dan bermata biru gelap.
[Male Name] hanya memerhatikan foto itu beberapa minit sebelum berjalan menaiki tangga untuk ke kamarnya. Dia ingin mandi sebelum membuka cafenya.
Tapi, apakah itu cuma mimpi...
𝑵𝒐𝒕𝒆 : 𝑴𝒂𝒂𝒇 𝒚𝒂 𝒎𝒆𝒏𝒈𝒂𝒎𝒃𝒊𝒍 𝒎𝒂𝒔𝒂 𝒍𝒂𝒎𝒃𝒂𝒕 𝒅𝒂𝒏 𝒄𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 𝒊𝒏𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒅𝒆𝒌. 𝑩𝒊𝒔𝒂 𝒅𝒊𝒃𝒊𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒊𝒏𝒊 𝒔𝒆𝒃𝒂𝒈𝒂𝒊 𝒄𝒍𝒖𝒆 𝒕𝒆𝒏𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒎𝒂𝒔𝒂 𝒍𝒂𝒍𝒖 [𝑴𝒂𝒍𝒆 𝑵𝒂𝒎𝒆] ♡'・ᴗ・'♡
𝑨𝒖𝒕𝒉𝒐𝒓 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝒎𝒂𝒊𝒏 𝑪𝒓𝒌, 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒖𝒅𝒂𝒉 𝒅𝒂𝒑𝒂𝒕 3 𝒍𝒆𝒈𝒆𝒏𝒅𝒂𝒓𝒊𝒔 𝒄𝒐𝒐𝒌𝒊𝒆𝒔 𝒅𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒔𝒆𝒉𝒂𝒓𝒊 ᕕ( ᐛ )ᕗ.
𝚆𝚘𝚛𝚍𝚜 - 291 𝚙𝚊𝚝𝚊𝚑 𝚙𝚎𝚛𝚔𝚊𝚝𝚊𝚊𝚗.
KAMU SEDANG MEMBACA
𝐀𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐒𝐞𝐩𝐚𝐧𝐭𝐚𝐬 𝐂𝐚𝐡𝐚𝐲𝐚 | 𝐕!𝐁𝐒𝐃 𝐗 𝐒𝐨𝐩𝐚𝐧!𝐑𝐞𝐚𝐝𝐞𝐫
Fanfiction" 𝐒𝐨𝐩𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩 𝐬𝐨𝐩𝐚𝐧, 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐚𝐝𝐚 𝐦𝐚𝐬𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐢𝐭𝐚 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩 𝐡𝐚𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐰𝐚𝐧. " [Male Name] merupakan pengguna kemampaun supernatural ataupun ability. Ia bekerja sebagai barista di sebuah kafe sederhana milikn...