"Anneni neden 2 aydır görmeye gelmedin?"
"..."
"Bana cevap ver dazai. Annen senin hasretinle öldü."
"Para kazanıyordum."
"Tanımadığın ölüler sana basit gelmiş olabilir. Ama bu aynisi olmayacak."
"Sen neden bilip bilmeden konuşuyorsun?"
"Eğer sana burada verdiğim işi kabulleneydin,"
"Neyi kabullenseydim kunikida?! Aptal yaşlıların bokunu temizlemeyi mi?"
"Her gün ölü görmekten iyidir!"
"Ölümü bekleyen çaresizlerdense, onunla çoktan yüzleşmiş olanları yeğlerim!"
"Sen katıksız bir aptalsin dazai."
"...Beni daha önce çağırmalıydın."
"Üzgünüm ama azrail ile iletişim kuramıyorum!"
Dazai annesinin mezarına çiçekleri bıraktı. Eli ayağı titriyordu. Her an yere yapışabilirdi. Afallanarak yürüdü. İşine gitmeliydi. Para kazanmalıydı. Ama... Parayı annesi için kazanıyordu. Şimdi anlamı neydi? "Siktir etsene," dedi. Gidip arkadaşlarıyla içki içip dertleşecekti.
Önüne gelen bir tekel bayiye girip en pahalısından aldı. Arkadaşlarını aradı ve anayola gelmelerini söyledi. Çok eğleneceklerdi. Birlikte annesinin yasını tutacaklardı. Anayolda hızla geçen arabalara bakıp kahkaha atacaklardı.
Arkadaşlarının ismini bile bilmiyordu. Yeraltı metrobüs durağında eroin kullanırken tanışmışlardı. Ama dazai annecigi ona kızınca hemen bırakmıştı. Annecigi yoktu artık. Ne isterse yapabilirdi. "Ah anneciğim... Keşke burada olup beni durdursaydın."
Anayolda buluştular. İçkilerini tokalaşıp kafaya diktiler. Hepsi dertliydi. Birbirleriyle konuşmak iyi geliyordu. O sırada dazai'nin telefonuna anonim bir mesaj geldi.
"Annecigini özleyecek misin?"
İkinci mesaj geldi.
"Biliyorsun ki onun yanına gitmenin tek bir yolu var."
Telefon art arda gelen mesajlarla titreşiyordu.
"Ben yanındayım, merak etme. Şimdi tam zamanı değil mi sence de?"
Dazai yola baktı.
Mesajları sorgulamadı.
Kimdir, nedir, necidir demedi.
"Bu tanrıdan mesaj olmalı." dedi.
Elindeki şişeyi yere fırlattı. Arabalar ikişerli olmuştu sanki. Her şey bir oraya bir buraya gidiyordu. "Dünyanın götü başı da ayrı oynuyor ha," dedi. Arkadan adını sesleniyorlardı sanki. "Amaaan," dedi. "Ben anneciğime gidiyorum." Araba kornalarını duyuyordu. "Hadi," dedi. "Biriniz de bitirsin şu işi."
Üstüne doğru süratle gelen arabayı zar zor çıkardı. Dikilip durdu. Yere sürtünen tekerlerin senin duydu.
...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Paslanmış Halat (Chuuya X Dazai Dj)
Misterio / Suspenso-Dazai, sana asla güvenmeyeceğim. -niçin, chuuya-sama? Bence bana değil, aşka güvenmiyorsunuz.